شعر در مورد داعش
ورود درباره ما RSS --> تیتر اخبار تیتر و لید تیتر، لید و عکس اخبار مهم اخبار ویژه اخبار فرا منطقه‌ای ایران سرویس شهرستان ها آسیای غربی و خاورمیانه آسیای مرکزی و شبه قاره آسیای شرقی اروپا آمریکا آفریقا اقیانوسیه اخبار مجمع عکس مراجع عظام تقلید مراسم ديني و مذهبي نشر، سايت و نرم‌افزار زنان و كودكان شيعه همايش‌ها و فراخوان‏ها هنری ورزشی احیاء ارزش ها در هـنر و ورزش ویدئو و صوت خبری طرح و اینفوگرافی کاریکاتور صفحات فرهنگی ویژه‌نامه‌ها خانه تیتر اخبار تیتر و لید تیتر، لید و عکس اخبار مهم اخبار ویژه اخبار فرا منطقه‌ای ایران سرویس شهرستان ها آسیای غربی و خاورمیانه آسیای مرکزی و شبه قاره آسیای شرقی اروپا آمریکا آفریقا اقیانوسیه اخبار مجمع عکس مراجع عظام تقلید مراسم ديني و مذهبي نشر، سايت و نرم‌افزار زنان و كودكان شيعه همايش‌ها و فراخوان‏ها هنری ورزشی احیاء ارزش ها در هـنر و ورزش ویدئو و صوت خبری طرح و اینفوگرافی کاریکاتور صفحات فرهنگی ویژه‌نامه‌ها --> مهدويت و فرجام‏شناسی " ــ تولید و منتشر خواهد کرد؛ تا هم عرض ارادتی باشد به محضر امام زمان حضرت حجة بن الحسن المهدی(عج) و هم گامی باشد برای روشنگری درباره مسأله مهدویت در عصر هجوم غبارها و فتنه ها. به کوشش: احمد محبوبیعکس: سجاد ظاهری بسم الله الرحمن الرحیم. واژه دجال همانطور که در لغت آمده از ريشه «دَجَلَ» است و مشتقات آن در کتاب هاي لغت وجود دارد. «دَجَلَ» به معناي روي چيزي را پوشاندن است. وقتي شما روي چيزي را مي پوشانديد، مي گويند: «دَجَلَه» رويش را پوشاند. برخي گفته اند که به معناي مخلوط کردن چند چيز با هم است، کسي را به اشتباه بياندازد يعني خلط کردن به قصد فريب دادن و به اشتباه انداختن. گفته اند که موجودي هم در آخر الزمان مي آيد که دروغ هاي فراواني به مردم مي گويد و مردم را به اشتباه مي اندازد به اين خاطر از ريشه «دَجَلَ» صفت مبالغه «دجّال» را استفاده کرده اند بنابراين دجال صفت مبالغه است که از «دَجَلَ» گرفته شده است و به معناي بسيار فريبنده، به التباس رساننده و مخلوط کننده است. دجال در روايات اهل سنت بيشتر آمده است. يعني اهل سنت در «صحيح بخاري»، «صحاح سته» و خيلي از کتاب هاي حديثي شان فراوان به بحث دجال پرداخته اند. دجال در کتاب معتبر و قديمي مثل «مصنف ابي شيبه» ـ که متعلق به سنه 120قمري است يعني همان زمان هايي که اجازه دادند حديث نوشته شود ـ آمده است. آنگونه که از روايات معلوم مي شود دجال جريان، سمبل و نماد است. دليل آن هم اين است که نوع بياني که احاديث دارند با معنا کردن عادي نمي تواند سازگار باشد و بر فرد منطبق نمي شود. مثلا روايتي از پيامبر(ص) وارد شده است که دجال چهارپايي دارد که «عرض ما بين اذنيه ميل» يک ميل بين دو گوش اين الاغ فاصله است. ميل را در روايات از شش هزار متر تا سه هزار متر يعني نيم فرسخ تعبير کرده اند. بنابراين وقتي که روايت مي گويد که دجال سوار بر مرکبي که بين دو گوش آن حداقل سه کيلومتر فاصله است نمي شود بر شخص تطبيق شود. يا در روايت ديگر آمده است: «يخرج معه جنّه و نار»، بهشت و جهنمي با او همراه است. يا «و جبل من خُبز» کوهي از نان همراه دجال است. «و نحر من ماء» دجال رودخانه آب با خود مي برد. اين تعبيرات نمي شود به فرد حمل شود؛ مثلا بگوييم که دجال آدمي است که با خود کوه به همراه دارد. يا تعبيراتي که اميرالمومنين(ع) دارد که «يخوض البحار، يسير معه الشمس، بين يديه جبل من دُخان، خلفه جبل ابيض، تحته حمار اقمر، خطبة حماره ميل» هر قدمي که الاغ دجال در راه رفتن بر مي دارد سه هزار متر است. يا در مورد سرعت دجال روايتي وجود دارد که با سرعت خورشيد برابر است. چنين چيزهايي بايد ناظر به ابزارهايي باشد. بنابراين دجال را نمي شود گفت که شخص تنهاست. منتها دجال در روايات به اشخاص مثل کسي که ادعا کرده من پيامبر هستم، هم اطلاق شده است. و دجال مثل سفياني ـ که معتقدم سفياني شخص خاصي است ـ نيست. دجال در طول تاريخ جريان داشته و نماد دروغ و نيرنگ است و نمي شود گفت که دجال شخص خاص است و نشانه ها به شخص خاص قابل تطبيق نيست. جديد ترين تحقيق درباره روايات دجال در کتاب دانشنامه امام مهدي(عج) آمده و از طرف دارالحديث منتشر شده است. «حجت الاسلام سيد محمد کاظم طباطبايي» معتقد است ما طبق تحقيقاتي که انجام داديم به اين نتيجه رسيديم که دجال هيچ ربطي به مهدويت ندارد. ما در روايات خود داريم که کسي که دجال را خواهد کشت بنابر برخي روايات حضرت مهدي(عج) است و بنابر برخي روايات حضرت عيسي است. از اين باب مي شود گفت دجال به مباحث مهدويت ربط دارد. در رساله يوحنا که متعلق به ادبیات دینی مسيحيت است ذکری از دجال آمده است و آنها خودشان به عنوان «آنتي کريست»(ضد مسيح) از آن ياد مي کنند. مي گويند که ضد مسيح همان دجال است و دجال دشمن اصلي حضرت عيسي است. در روايات اهل سنت دشمن اصلي حضرت مهدي(عج) دجال است ولي در روايات شيعه دشمن اصلي حضرت مهدي(عج)، سفياني است. نشانه اصلي دجال فريب و نيرنگ است يعني اختلاف اساسي بين سفياني و دجال همين است. سفياني اهل خونريزي و کشتن است و به زور نظامي و قتل و غارت کارش را پيش مي برد ولي کار دجال فريب است. در روايات نداريم که دجال خوني مي ريزيد يا جايي را به آتش مي کشد. در يکي از روايات از پيامبر(ص) آمده است که «دجال همراه خود يک بهشت و جهنمي همراه دارد و به مردم مي گويد اين جهنم، و اين بهشت است در حالي که برعکس مي گويد. ايها الناس؛ اگر شما دجال را ديديد به هرکدام که به شما گفت اين جهنم است درون آن بپريد که آن ماء عذب و آب گوارا است». تعبير دجال در روايات با نيرنگ و فريب همراه است و به هيچ وجه با داعش که کارشان با زور اسلحه است، قابل تطبيق نيست. گروه داعش جلوي دوربين مردم را مي کشند و زشتي ها را مخفي نمي کنند. به عکس دجال کسي است که به قدري نيرنگ و فريب مي کند که خيلي ها به آن مي گروند. و در برخي از روايات آمده است که کار به جايي مي رسد که زن ها به قدري به دجال مي گروند که مردها مجبور مي شود زن و دختر و عمه و خاله خود را با طناب ببندد که به سمت او نروند. نوع رفتاري که در رابطه با دجال است قابل تطبيق بر حرکت هاي خونريزي و کشتار نيست. آن طور که در روايات ما گفته اند سفياني را با کارش بشناسيد و عمل سفياني اين است که در شش ماه، چهار کشور يعني آبادي هاي شامات شامل؛ فلسطين، اردن، لبنان و سوريه را تصرف مي کند. کسي که با خونريزي بتواند شش ماهه اين چهار کشور را بگيرد به ما گفته اند که اين سفياني است. شما مي بينيد داعش در عرض سه سال نتوانست سوريه را بگيرد و ديدند نمي شود سوريه را بگيرند به عراق حمله کردند ولي در روايات ما اين آمده است که سفياني اول اين چهار کشور را مي گيرد، تمام رقبايش را مي کشد و بعد سراغ شيعه کُشي مي رود. و براي شيعه کشي لشگري به عراق و کوفه و لشگري به مدينه مي فرستد چون مي شنود که امام مهدي(عج) در مدينه فعاليت مي کند و به مدينه حمله مي کند. مهدويت در شيعه مدعيان دروغين داشته است ولي جالب است بدانید که اين مدعيان دروغين بيشتر در اهل سنت بوده اند! ما حکومت هاي خيلي بزرگي مثل حکومت «مهدي سوداني» و اينها را داشتيم که با ادعاي مهدويت حکومت هاي عريض و طويلي تاسيس کردند و توانستند با اين ادعا کشورهايي را بگيرند، جنايت هايي مرتکب شوند و انسان هايي را بکشند. در تاريخ انسان هاي خونريز وجود دارد که به نام مهدويت قيام کردند، خيلي ها را فريب دادند و حکومت هاي خيلي پايداري را تشکليل دادند. داعشي ها اگر بخواهند اين کار را بکنند چيز جديدي نيست که بگوييم اينها حرف تازه اي را پيدا کردند که جهاني را به خود متوجه کنند. همانطور که مستشرقين مي گويند اکثر کشورهايي که از يوغ استعمار نجات پيدا کردند اکثرشان با مهدويت بودند مثلا در کشور ايران، نيجريه و بخشي از هند که توانستند از استعمار انگليس و فرانسه نجات پيدا کرده و استقلال پيدا کنند مستشرقين مي گويند کساني که قيام ها را شروع کردند و توانستند مردم را دور خود جمع کنند با ايده مهدويت موفق به اين کار شدند. داعشي ها اگر اين کار را کنند چيز بعيد و جديدي نيست. قبلا هم بوده و افرادي را فريب داده و حکومت هايي را تشکيل داده اند. آنها مي خواستند کارکرد مهدويت را بگويند و خطر مهدويت را به سران خودشان گوشزد کنند. يکي از مسشرقين آلماني کتابي نوشته به نام "مهدويت". وي کشورهای اسلامی را گشته و تأثير مهدويت را در اين کتاب آورده است. بنابراین مستشرقين جستجو کرده اند تا بدانند که کارکرد مهدويت در جوامع اسلامي چيست. آنها در بحث هایشان گفته اند که مهدويت چه شور و آثاری را در جامعه اسلامي ايجاد کرده است؛ و الا مستشرقين غصه مهدويت اصيل را نمي خوردند.  پايان پيام/ 167 ـ 101 ایمیل نسخه چاپی نظر --> آسیب های ملاقات گرایی/ راههای نجات از "دام مدعیان دروغین ملاقات با امام زمان(عج)" چیست؟ علائم ظهور امام زمان(ع) چیست؟/ آیا این علائم را می توان بر حوادث امروز تطبیق داد؟ پاسخ به چند شبهه روشنفکرانه و مدرن/ نسبت دموکراسی و مردم سالاری با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) با وجود قرآن و سنت، دیگری چه نیازی به امام هست؟/ امام زمان(عج) اکنون چه مشکلی از بشریت را حل می کند؟ چه رابطه ای بین امام حسین(ع) با امام زمان(عج) وجود دارد؟ بلوغ اجتماعی از اساسی‌ترين بايسته‌ها و کاستی‌های عصر غيبت است/ شیعیان هم مهدویت را نمی شناسند! آیا جریان حوثی همان "یمانی عصر ظهور" است؟ / احمد الحسن کیست؟ ویژگی های یاران امام زمان(عج) چیست؟ / همه یاران حضرت همان 313 نفر نیستند فرصت‌ها، تهدید‌ها و آسیب‌های مباحث مهدویت و آخر الزمان چیست؟ * --> عکس --> --> --> ویدیو / صوت --> --> طرح و اینفوگرافی --> --> کاریکاتور --> --> سید عمار حکیم: سعیدی: روحانی: عکس خبری؛ کارشناس دینی حرم رضوی: فرحزاد: آیت الله قبلان: در جلسه هیئت امنای جامعه المصطفی؛ هنیه خطاب به اشغالگران: امین‌نیا: آیت الله حکیم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد ایران: سعیدی: کارشناس دینی حرم رضوی: آیت‌الله جوادی آملی: نمازی: اراکی: عکس خبری؛ عکس خبری؛ با حضور بیش از 6 هزار داوطلب؛ سردار سلامی: پیام سرلشکر باقری به مناسبت روز ارتش؛ آیت‌الله جوادی آملی: آیت الله حکیم: لاریجانی در دیدار دبیرکل حزب کمونیست ویتنام: رهبر معظم انقلاب: گزارش تصویری؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات خبر داد؛ رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ارتش: رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای فاطمیون: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع): گزارش تصویری؛ آیت‌الله مظاهری: به مناسبت سالروز ولادت امام سوم شیعیان؛ آیت الله جاودان: به مناسبت روز طبیعت؛ در سالروز وفات پیام آور کربلا نگاه دینی به سیمرغ سی و چهارم ـ 37 در ۲۹ جمادی‌الثانیة؛ روز وفات سبع الدجیل به مناسبت سالروز میلاد ام ابیها؛ نگاه دینی به سیمرغ سی و چهارم ـ 36 نگاه دینی به سیمرغ سی و چهارم ـ 35 دبیرکل بنیاد حجاب و عفاف: نگاه دینی به سیمرغ سی و چهارم ـ 32 آیت الله اعرافی: تحلیل سیاسی؛ به مناسبت ایام فاطمیه؛ نگاه دینی به سیمرغ سی و چهارم ـ 26 کاریزمای امام، انسان را مجذوب می‌کرد دانلود -->
> کتاب مقدس فارسی آندروید
قيمت دلار در بازار ايران
لپ تاپ hp pavilion 15-p210ne
شعر غزل قصير قوي
درخواست دستگاه کارت خوان سیار بانک صادرات
چت روم مهسان شلوغ
چت روم عسل جون
زیبا سازی اسم پروفایل لاین
قیمت لباس خواب زنانه جذاب
کار آموزی حسابداری مالی
دانلود فیلم خارجی دوبله فارسی جدید 2013
مهندسی فناوری اطلاعات شبکه های کامپیوتری
سريال شاهگوش قسمت 4
امام حسین عکس
جديد داعش في العراق يوتيوب
مدت زمان كار آموزي وكالت
هواپیمای میتسوبیشی
قیمت طلا سفید به روز
دانلود فیلم عاشقانه بزرگسالان 2015
فال حافظ با تعبیر
رقص هندی شعله
فوتبال برتر نتايج زنده
خداحافظ برای همیشه اهنگ
دانلود کتاب مجموعه مقالات شمس تبریزی
مهندسی پزشکی بیومتریال چیست؟
تلگرام وب سایت
دانشجویار+سی شارپ
كتاب قانون تجارت
دانلود پروژه های آماده افتر افکت برای فیلم عروسی