تصویر ثابت

دانلود آهنگ سپید و سیاه داریوش ویکی صدا
دانلود آهنگ سپید و سیاه داریوش ویکی صدا
تمیزکاری است. لطفاً تا جای امکان آن‌را از نظر املا، انشا، چیدمان و درستی بهتر کنید، سپس این برچسب را بردارید. محتویات این مقاله ممکن است یا باشد یا را نقض کرده باشد. سن 78ایرانسبک‌(ها)پاپهنرپیشگی: ۱۳۴۷–۱۳۵۳ناشرینکمپانی رویالآهنگ روزآپولونپارس ویدئوشرکت ترانهکلتکس رکوردزآرفی رکوردزآونگ موزیکعارف رکوردزسایت رادیو جوانسایت رسمیصفحهٔ رسمی فیسبوکصفحه رسمی اینستاگرام (زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۱۹ در نمین،اردبیل) از خوانندگان موسیقی پاپ ایرانی است که به سبک خواننده‌های اپرا می‌خواند. عارف نزدیک ۸۰۰ ترانه خوانده که علاوه بر فارسی به زبان‌ها و لهجه‌های مختلف نیز می‌باشند. ویرایش ویرایش اردبیلی در تهران متولد گردید. مادرش متولد و ساکن باکو بود و در دانشگاه مسکو رشتهٔ دندانپزشکی را گذرانده بود؛ مادربزرگش نیز اُپرا می‌خواند و علاقهٔ فراوانی به اشعار به آذری برگردانده شدهٔ نظامی و خاقانی داشت. با شروع جنگ جهانی دوم بسیاری از خانواده‌های ایرانی به جنوب ارس (ایران) کوچانده شدند. پس از این کوچ اجباری مادرش مجبور شد دانشگاه را نیمه کاره رها کند، او با پسر عموی خود ازدواج نمود و عارف به دنیا آمد. پدرش رانندهٔ کامیون بود که در آن زمان از مشاغل سخت و مهم محسوب می‌شد.خیلی زود به دلیل اختلاف در طرز تفکر، پدر و مادرش از هم جدا شدند و عارف مجبور شد که دور از محبت مادرانه، در کنار نامادری زندگی نماید. قحطی و کمبود مواد غذایی (به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم) و کم‌توجهی به بهداشت، باعث شیوع مریضی‌هایی در ایران شده بود که عارف نیز به دلیل همین امراض و همچنین کمبود توجه و مراقبت مادرانه، به مریضی سختی دچار شد. به همین خاطر مادرش توانست سرپرستی او را بگیردعارف خواهر و برادرهای دیگری نیز دارد ولی مادرش هیچوقت ازدواج نکرد. ویرایش چهارراه استانبول) شروع کرد. زبان اول در این خانواده آذری بود، حتی پدر بزرگ و مادربزرگش زبان فارسی بلد نبودند. شرایط زندگی آن‌ها از نظر مالی چندان خوب نبود اما همه تلاش می‌کردند که کانون خانواده گرم باشد، تنها دلخوشی این خانواده گوش دادن به یک رادیوی لامپی با مارک AGA بود که همیشه بر روی موج رادیو بادکوبه تنظیم شده بود. این رادیو هر روز از ساعت ۶ صبح تا شب روشن بود که مشتری اصلی آن دایی‌اش بود. از این رادیو علاوه بر آهنگ‌های آذری و غربی، گاهی اوقات نیز اُپراهای معروف اروپایی پخش می‌شد. مشهورترین خوانندگان آذری که رادیو بادکوبه صدای آن‌ها را پخش می‌کرد عبارت بودند از: رشید بهبودوف، بُلبل، گل آقا، شوکت و فاطمه. این‌ها اساتیدی بودند که صدایشان تعلیم دیده بود و هیچ‌گاه «خارج» نمی‌خوانند. همین امر باعث شد تا عارف مخفیانه از این استادان تقلید کند و ناخودآگاه «درست خواندن» و «میزان خواندن» و «کوک خواندن» را فرا بگیرد. ویرایش هنرستان صنعتی (واقع در انتهای خیابان قوام‌السلطنه؛ ۳۰ تیر کنونی) رفت و در رشتهٔ درودگری (چوب و نجاری) مشغول به تحصیل شد و دیپلمش را از آنجا گرفت. فاصلهٔ منزل تا مدرسه ۱۰–۱۵ دقیقه زمان می‌برد و او همیشه این مسیر را پیاده طی می‌کرد. مسیر همیشگی او منحصر به خودش بود: لاین دوم خیابان و بر خلاف حرکت اتوموبیل‌ها! او با خود ترانه‌های آن زمان را زمزمه می‌کرد، و این تنها کلاس تمرین برای صدایش بود. عارف علاقهٔ فراوانی به موج نوین موسیقی پیدا کرده بود و ترانه‌های اجرا شده از ویگن، محمد نوری و… را با جدّیت دنبال می‌نمود؛ به‌طوری‌که هر ترانه‌ای که از رادیو پخش می‌شد را در دفترچه‌ای به زیبایی یادداشت می‌کرد و سعی می‌کرد آن‌ها را بلافاصله اجرا نماید. از آنجایی که تصویرگر خوبی بود کنار هر ترانه تصویری از آن ترانه را می‌کشید. در این دفترچه بیش از ۵۰ ترانه وجود داشت که آن را به یکی از بهترین دوستان دوران جوانی‌اش هدیه کرد. بعد از حدود ۶۰ سال، در مهرماه ۱۳۹۲ خورشیدی خانمی اعلام کرد که یادگاری عارف هنوز نزد خانواده ایشان وجود دارد که از طریق داییِ پدرش به او رسیده‌است. عارف در دوران تحصیلش درسخوان نبود و مسائل را فرمولی محاسبه نمی‌کرد، اما خیلی باهوش بود، به‌طوری‌که باعث تعجب معلم‌ها می‌شد. ویرایش عارف به همراه یکی از دوستانش که یک نقاش حرفه‌ای بود مدتی را به طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی پرداخت که از این راه نیز درآمد کسب کرد. عارف در دوران جوانی فوتبال را بسیار دوست داشت اما در آن زیاد درخشان نبود. به دلیل اینکه «چپ پا» بود به راحتی می‌توانست در فوتبال غیرحرفه‌ای آن زمان (اواخر دهه ۳۰ خورشیدی) رشد کند و حتی به تیم ملی برسد. عارف هیچ وقت تصمیم نداشت این هنر را رها کند و نمی‌خواست اشتغال باعث کمرنگ شدن علاقه‌اش به خوانندگی شود. از آنجایی که عارف رشتهٔ درودگری را به صورت علمی فراگرفته بود، می‌توانست در مشاغل مرتبط با این رشته فعالیت نماید. برای همین در «آزمون استخدام دبیر» شرکت کرد و در بین ۸۰۰ نفر شرکت‌کننده در بین ۱۰ نفر ممتاز قرار گرفت و به عنوان دبیر به هنرستان صنعتی قزوین معرفی گردید. ویرایش پس از ۲٫۵ سال، عارف در حین بازگشت از قزوین دچار حادثه می‌شود؛ یکی از دوستان عارف (به نام علی مرتضوی) به همراه عارف و ۲ نفر دیگر (خاکباز و توتونچی) قصد برگشت به تهران را داشتند که ناگهان اتوموبیل منحرف و چپ می‌کند. در این حادثه فقط عارف صدمه می‌بیند. او از ناحیهٔ پشت گوش و قفسهٔ سینه به شدت مصدوم می‌شود، به‌طوری‌که ۲۰ روز خانه‌نشین می‌شود و مادرش به تنهایی از او پرستاری می‌کند. بعد از بهبودی نسبی، عارف به ادارهٔ فرهنگ قزوین و هنرستان محل کار مراجعه کرده و ماجرای تصادف و مصدومیت خود را برای مسئولین شرح می‌دهد، که البته مسئولین وقت ادعای عارف را قبول نکرده و با سردی با او برخورد می‌کنند. گویا آنان عکسی از عارف در مجله تهران مصور دیده بودند و غیبت غیرموجه او را به خوانندگی‌اش در تلویزیون مربوط می‌دانستند. به همین دلیل فعالیت و اشتغال عارف را به حالت تعلیق (منتظر خدمت) درمی‌آوردند. عارف مغموم و ناراحت به تهران بازمی‌گردد. ویرایش ویرایش ویرایش کمانچه (به آذری تارگاوال) خواند. تا آن زمان حتی خانواده‌اش هم صدای آواز او را نشنیده بودند و از علاقه‌اش به این هنر آگاه نبودند. قاسم جبلی) را می‌خواند که اطرافیان و همسایگان را به تحسین وامی‌داشت و می‌گفتند: ویرایش ویرایش ویولن و ضرب انجام شد. در این سازمانِ نوپا کودکان می‌توانستند به اجرای برنامه‌های هنری بپردازند. ویرایش گروه کر ملی مشغول تجربه‌اندوزی شد. این گروه از تعدادی پسر و دختر تشکیل شده بود که به سرپرستی ایرج گلسرخی به تمرین و اجرای آهنگ‌های فولکلور آن زمان می‌پرداختند. از آنجایی که این گروه زیرپوشش باشگاه جوانان دموکرات ایران بود، پس از مدتی به دلایل سیاسی منحل شد. ویرایش فرامرز پارسی(فلوت، ویولن)، سیروس شمشیری (جاز/درامز)، بهروز ندیمی(آکاردئون)، مهندس بنام(گیتار). این گروه سال دوم کامل‌تر شد و بسیار موفق‌تر و حرفه‌ای‌تر برنامه‌شان را اجرا می‌کنند، به‌طوری‌که عارف برای اجرای برنامه در جشن پایان سال کلیه آموزشگاه‌ها انتخاب می‌شود. ویرایش تالار فرهنگ برگزار شد که جمعیتی حدود ۱۰۰۰ نفر را در خود جای داده بود، مهمان ویژهٔ این مراسم از خانوادهٔ سلطنتی پهلوی (فاطمه پهلوی یا شمس پهلوی) بود. عارفِ جوان برای اجرای برنامه به روی سن می‌رود و با دیدن جمعیت تصمیم به برگشتن می‌گیرد! اما دیر شده بود. بالاخره او بر ترس خود غلبه کرده و به سمت میکروفون رفته و آوازش را اجرا می‌نماید، که مورد تحسین همگان قرار می‌گیرد. ویرایش رادیو ایران بود، چرا که بسیاری از استادان موسیقی ایران در آنجا حضور داشتند. بزرگترین سدّی که سر راه او بود امتحان ورودی و تأییدیه شورای موسیقی رادیو بود که عبور از آن برای همه میّسر نبود. ویرایش جمشید زندی یک گروه آماتوری تشکیل دهند تا در تلویزیون (تلویزیون خصوصیِ ثابت پاسال) قطعات موسیقی را اجرا کنند. آن‌ها ۲ آهنگ اسپانیایی را انتخاب کردند که توسط جمشید زندی تنظیم شدند و عارف هم ترانه‌های آن‌ها را سُرود. این دو ترانه «مادر» و «جلوهٔ ماه» نام داشتند که در آن عارف خواننده بود و جمشید زندی هم نوازنده آکاردئون بود، به دلیل اینکه گروه ناقص بود آن‌ها مجبور بودند گیتاریست و درامر را کرایه کنند. این ترانه‌ها چندین هفته از تلویزیون پخش شد ولی موفقیتی در پی نداشتند. ویرایش جمشید برای ضبط آهنگ‌های‌شان به ساختمان تلویزیون می‌رفتند با یکی از کارمندان تلویزیون روبرو شدند. این شخص اسد منصور نام داشت که سازندهٔ آگهی‌های تلویزیون (مدیریت تلویزیون آگهی) بود و همچنین در مجلهٔ تهران مصوّر کار می‌کرد. عارف در مورد هم صحبتی‌اش با اسد منصور می‌گوید: اسد منصور قراردادی بسته شد که به موجب آن قرار شد که مدیریت برنامه‌های عارف توسط اسد منصور انجام شود (شامل خرید ترانه و آهنگ، اجرای برنامه تلویزیونی و …) و ۳۰٪ کل درآمد را به عنوان حق‌الزحمه‌اش بردارد. نارملا در تلویزیون: اسد منصور در اولین قدم عارف را با بابک افشار آشنا کرد. پس از مدتی نیز نارملا به گروه اضافه شد. هرچند حضور همخوان در قرارداد عارف با اسد منصور وجود نداشت، اما عارف قبول می‌کند. نارملا دختری ایرانی-آشوری بود که دارای صدای سوپرانو بود. نفر چهارم این گروه، «فیروز» نام داشت که ایرانی الاصل و ساکن یونان بود. با پیشنهاد فیروز نسخه‌ای از گروه Kazantzidis & Marinella (که در یونان موفق بود) در ایران با نارملا تشکیل می‌شود. اولین حضور نارملا در تلویزیون در سال ۱۳۴۰ خورشیدی در برنامه‌ای به نام «رنگین کمان» بود. مجری این برنامهٔ تبلیغاتی علی تابش بود که در آن نارملا ترانه‌های دوصدایی را به صورت زنده اجرا می‌کردند. این برنامه هفته‌ای ۲–۳ بار پخش می‌شد که بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. محبوبیت ترانه‌های دوصدایی این زوج باعث شد تا آن‌ها به برنامهٔ تلویزیونی دیگری به نام «نقاب سیاه» دعوت شوند. آهنگ‌هایی که عارف و نارملا اجرا می‌کردند اغلب یونانی بودند که توسط بابک افشار تنظیم می‌شد و بیشتر اشعارش را پرویز وکیلی می‌نوشت. بعدها از عارف و نارملا و بابک به عنوان سه تفنگدار هنری یاد شده‌است. با مسافرت نارملا به آمریکا و جدا شدنش از گروه، بسیاری معتقد بودند که عارف موقعیتش را از دست خواهد داد، اما او برنامه‌های قابل توجهی را اجرا کرد و توانست در مدت کوتاهی با توفیق کامل روبرو گردد. پوران بسیار محبوب و مشهور بود. او به عارف اجازه داد که یک ترانهٔ دوصدایی را با هم در تلویزیون به صورت زنده اجرا کنند. نام این ترانه «دیده دیده» بود. این ترانه به حدّی مورد توجه قرار گرفت که برای بار دوم در همان برنامه اجرا شد. علت اجرای مجدد بخاطر تماسی بود که از دربار گرفته شد بود. ویرایش رادیو ایران به عنوان تنها رسانهٔ دولتی ایران، جایگاه بهترین‌ها بود. هر ترانه‌ای که از آن رادیو پخش می‌شد از فیلتری به نام شورای موسیقی رادیو عبور می‌کرد، چرا که اعتقاد داشتند هر ترانه باید از نظر شعر و آهنگ و آواز بدون نقص باشد. از طرف دیگر، اعضای این شورا از موسیقیدانان سنتی بودند و نمی‌خواستند آهنگ‌هایی غیر از موسیقی سنتی و ملی از رادیو پخش شود، بنابراین خیلی به ندرت آهنگ‌های پاپ از رادیو پخش می‌شد. در دوره‌های مختلف مشیر همایون شهردار، حبیب‌الله بدیعی، روح‌الله خالقی، مختاری و بعدها انوشیروان روحانی عضو این شورا بودند. هر خواننده‌ای می‌خواست صدایش از رادیو ایران پخش شود باید تست صدا می‌داد. ۹۰٪ شرکت‌کنندگان موفق نمی‌شدند تأییدیه شورا بگیرند. این ترس در عارف هم وجود داشت، اما همراهی پوران به او اعتماد به نفس داد. بانو پوران عارف را به شورا معرفی کرد و دورادور ناظر بر اجرای او شد. مرحله اول اجرای یک ترانه بود که دلبخواهی بود، عارف نیز ترانه «میخوام برم کوه» از ویگن را اجرا کرد. در مرحله دوم، داور شورا (مشیر همایون شهردار) در آستانهٔ ۸۰ سالگی پشت پیانو نشست و با دستان لرزانش از عارف تست زیر و بم نت‌ها را گرفت. پس از این آزمون، صدای عارف مورد تأیید شورا قرار گرفت و داوران رأی به «کوک بودن» صدای او دادند. از آن پس عارف هم به مانند ویگن، محمد نوری، منوچهر سخایی و مهرپویا خوانندهٔ رسمی رادیو ایران در موسیقی پاپ شد و می‌بایست هر ماه یک ترانه اجباری برای ارکستر جاز رادیو و سه ترانه برای پخش زنده در رادیو اجرا می‌کرد. ویرایش پوران بود که «هفت آسمون» نام داشت. این صفحه در سال ۱۳۴۱ خورشیدی منتشر گردید و باعث شد عارف به اوج شهرت و محبوبیت برسد. او برای خواندن این ترانه یک چک به مبلغ ۱۰۰۰ تومان را از مدیریت کمپانی رویال به عنوان دستمزد دریافت کرد. عارف هنگام ضبط این ترانه هنوز به شغل معلمی مشغول بود. با وقوع تصادف و اخراج آبرومندانه از هنرستان، عارف تلاشی برای بازگشت به این شغل نکرد، چرا که حقوق ماهیانهٔ او به همراه اضافه کار و همچنین تحمل مسیر طولانی و خطرناک حدود ۹۰۰ تومان بود. اما او توانسته بود برای اجرای یک ترانه در عرض نیم ساعت ۱۰۰۰ تومان دریافت نماید. ویرایش گروه گلدن رینگ (Golden Rings) اواسط دهه ۴۰ خورشیدی توسط جمشید زندی شکل گرفت که ترانه‌های شاد و جوان‌پسندی را اجرا می‌کردند. اغلب این ترانه‌ها توسط سعید دبیری سروده می‌شد و همچنین نوازندگان گروه واروژ شبانی و فریبرز فرهادی بودند. پس از موفقیت «فیلم سلطان قلبها» و بیشتر شدن محبوبیت عارف، جمشید زندی پیشنهاد یک کنسرت مشترک را به وی داد. پس از این کنسرت، عارف در اواخر سال ۱۳۴۷ خورشیدی به این گروه نوظهور پیوست. اما پس از مدتی از گروه جدا شد، چرا که خود را برای خواندن ترانه‌هایی به این سبک(راک اند رول) پیر می‌دید. تا قبل از انقلاب، گلدن رینگ در بین گروه‌های مشابهٔ خود دارای طولانی‌ترین حیات حرفه‌ای بوده‌است. ترانه‌هایی که با صدای عارف از گلدن رینگ به بازار آمد عبارتند از: قصهٔ غصه‌ها، مرد غمگین، آی دخترا، لالایی، پلهای شکسته، یک بوسه میخوام چند، عروس خونه، شاید بیاید. ویرایش ایرج گلسرخی سعی کرد تا برخی از آهنگ‌های اصیل ایرانی را همراه با ارکستر سمفونیک اجرا نماید. ترانه‌هایی مانند شرح غم (چهره به چهره)، شرح پریشانی، همه هست آرزویم و بهار دلکش حاصل تنظیم ایرج گلسرخی بود که رُبع پرده آن‌ها حذف شده بودند. در سال ۱۳۵۰، به دعوت امان منطقی، عارف برای فیلم غلام ژاندارم ترانه‌هایی اجرا کرد که از ملودی‌های قدیمی و اصیل ایرانی بودند. این دو ترانه، و بودند که خیلی زود بین مردم گل کرد، به‌طوری‌که هم ایرانی‌ها را مجذوب کرد و هم خارجی‌ها را. این همکاری در فیلم جبار سرجوخه فراری نیز ادامه داشت و ترانهٔ خلق شد که بر روی آهنگ شیرازی نوشته شده بود. در سال‌های اخیر در چند مراسم که به نفع کمیته ایرانیکا برگزار شد، این ترانه‌ها توسط عارف به صورت زنده اجرا گردید. عارف مجدداً این ترانه‌ها را به همراه پیانو ضبط نموده و قصد دارد آن‌ها را در یک آلبوم منتشر نماید. عارف و سیاوش قمیشی در جوانی ویرایش نمود و از دیگر خوانندگان دعوت کرد تا بطور متناوب به بیمارستان‌ها و تیمارستان‌ها سرکشی کنند و برای بیماران به صورت رایگان برنامه اجرا کنند. آغاسی، سوسن و پوران از جمله کسانی بودند که دعوت عارف را پذیرفته بودند. ویرایش ویرایش مصدق برقرار می‌شود. او در ایران ماند و حتی برای انقلابی‌ها ترانه‌هایی را نیز اجرا کرد. او ترانه‌هایی مانند و در این دوره کرد. آخرین برنامه‌ای که او در ایران اجرا کرد در یک جشن عروسی بود که از دید نیروهای کمیته «مجلس طاغوتی» می‌نمود. پس از پایان آن جشن، بین عارف و نیروهای انقلابی درگیری‌ای رخ داد. او می‌گوید: ویرایش انگلیس رفت تا پس از توقف کوتاهی به آمریکا پرواز کند. با تسخیر سفارت آمریکا در تهران و وقوع گروگانگیری، پاسپورت ایرانیان باطل شد و عارف مجبور شد در لندن بماند. او در حالی که اندوختهٔ مالی چندانی نداشت به «نایت کلاب پارس» دعوت شد. الهه، داریوش و فرامرز اصلانی دعوت به عمل آورد. چند روز قبل از افتتاحیه داریوش انصراف داد و هایده جایگزین وی گردید. این اولین اجتماع ۷۰۰ نفره ایرانیان در لندن پس از انقلاب بود. با مشکلاتی که بین ایرانی‌ها و عرب‌ها-که مشتریان قبلی آن کاباره بودند- پیش می‌آمد، عارف با همکاری جنتی عطایی سالن دیگری را مجهز نمود و نام آن را «کومه» نهاد. پس از آشنا شدن عارف با سفیر آمریکا در لندن، او توانست اجازهٔ ورود به آمریکا را کسب نماید. اقامت کوتاه او در لندن ۲٫۵ سال طول کشید. ویرایش لس‌آنجلس رفت و در اولین قدم توانست ترانهٔ «سرباز کوچولو» را اجرا نماید. همکاری او با شرکت‌های پارس ویدئو، ترانه، کلتکس رکوردز و آرفی رکوردز باعث انتشار بیش از ۱۰ آلبوم موسیقی شد. عارف در سال ۱۹۹۶ با همکاری همسر سابقش شرکتی به نام Rfaye باز کرد که بیشتر آلبومهای عارف و دیگر خوانندگان مشهوری هم چون هایده، مازیار آنجا تکثیر می‌شد. او یکی از اعضای فعال تیم فوتبال ستارگان (هنرمندان اهل لس‌آنجلس) بود و حدود ۲۰ سال هر چهارشنبه در پست دفاع چپ این تیم بازی کرد. از دیگر اعضای فعال این تیم فوتبال اندی، ستار، داوود بهبودی و کامبیر قربانی (پسر گوگوش) می‌باشند. ویرایش ویرایش ترانه‌شناسی عارف که در تلویزیون، رادیو و فیلم‌های سینمایی اجرا شده‌اند ولی فقط برخی از آن‌ها به صورت صفحه، نوار کاست و CD عرضه شده‌است. او حدود ۲۰۰ ترانه را برای رادیو اجرا کرده که تنها در آرشیو رادیو موجود می‌باشد. عارف در چند سال اخیر به انتشار تک ترانه‌هایی پرداخت که عبارتند از: ویرایش اواسط دههٔ ۲۰ خورشیدی ترانه‌ها به صورت تصنیف اجرا می‌شدند که تم عربی داشتند و بیشتر سوزناک و غم‌انگیز بودند. در این دوره خوانندگانی مانند قاسم جبلی، منوچهر شفیعی، آلفرد لازاریان و هوشنگ شوکتی حضور داشتند. اواخر دههٔ ۲۰ خورشیدی، برخی از شاعران و مترجمان اشعار ترانه‌های روز اروپایی را «واو به واو» ترجمه می‌کردند. حمید قنبری و جمشید شیبانی از نخستین کسانی بودند که اشعار ترجمه شده را با همان آهنگ اصلی اجرا کردند. این سبک، پاپ بود ولی ایرانی نبود. اوایل دههٔ ۳۰ خورشیدی، ترانه‌های عاشقانه با ارکستراسیون غربی و کلام فارسی اجرا شد. این سبک ترانه‌ها توسط محمد نوری، ویگن و منوچهر سخایی به مردم ارائه شد. زمانی که عارف شروع به فعالیت کرد، از ویگن به عنوان «پایه‌گذار موزیک پاپ» نام برده می‌شد. او توانست با اضافه کردن ملودی‌ها و آلات موسیقی ایرانی به سبک قبلی، «سبک عارفی» را به وجود آورد. ویرایش ویرایش شهبال شب‌پره در ترانهٔ پاپ فادر در مورد عارف چنین نوشته‌است: ویرایش ویرایش شهیار قنبری، اردلان سرفراز و ایرج جنتی عطایی شروع به تغییر دادن مسیر ترانه‌ها نمودند و از ادبیات سنگین فارسی استفاده کردند. این نوع ترانه‌ها مانند معادلات ۲–۳ مجهولی بودند که باعث گمراهی شنونده می‌شد. عارف به دنبال اجرای ترانه‌های ساده‌ای بود که برای شنونده ملموس باشد. مانند ترانهٔ «دلم باور نداره» با شعری از شهیار قنبری که اواسط دهه ۴۰ خورشیدی اجرا شد: ویرایش ویرایش نارملا و پوران با دلکش، ایزدبانو، رامش، گوگوش، عهدیه، بهشته، شاهین، هایده، پوران زندی (همسر جمشید زندی) نیز ترانه‌های دوصدایی را اجرا کرد که بیشتر برای در فیلم‌های سینمایی ساخته شدند. همچنین در سال ۲۰۰۲ میلادی، عارف به عنوان خوانندهٔ مهمان در کداک تئاتر حضور یافت و ترانهٔ «سلطان قلبها» را همراه با لیلا فروهر اجرا کرد. در دههٔ ۴۰ و ۵۰ خورشیدی، بیشتر کرهای سلوی ترانه‌های عارف توسط خانمی به نام اجرا می‌گردید. ویرایش امیر رسایی)، گل سرخ(ستار)، ایران ایرانه(شهرام کاشانی) و اگه نباشی(رضا نادری) ویرایش ویگن و منوچهر سخایی و عارف به صورت مشترک اجرا شدند. ویرایش دنیای پول): انوشیروان روحانی بود و کلام آن‌ها توسط کریم فکور نوشته شده بود. در این فیلم دو ترانه به نام‌های «دل غافل» و «دستت را در دست من ده» با صدای عارف، ویگن، پوران و بهشته ضبط و اجرا شد. دختر عشوه‌گر): شماعی زاده تنظیم شد که توسط عارف، ابی و سلی اجرا گردید. همچنین این ترانه توسط شماعی زاده، مارتیک و بهرام نیز اجرا و منتشر گردید. سلی، بتی، نلی، نسرین و فرامرز پارسی اجرا شد. شماعی زاده در کاستی به نام «صلح» توسط پارس ویدئو تهیه و منتشر گردید که خوانندگان آن عارف، ویگن، شماعی زاده، هوشمند عقیلی و شیفته اجرا بودند. ویگن، ستار، لیلا فروهر، مرتضی، اندی، کوروس و دلارام و فتانه ویگن، شماعی زاده، فتانه، حسن شجاعی، ناهید، اندی و کوروس عارف، ستار، حبیب، هوشمند عقیلی، شاهرخ شاهید، مرتضی برجسته، علی نظری، احمد آزاد، نازی افشار، صادق نوجوکی، دلارام و شهلا سرشار پاکسیما و آهنگساز و تنظیم‌کننده‌اش رامون بودند. ویرایش پرویز مقصدی است که نقطهٔ عطفی در شهرت وی بود. عارف می‌گوید: بر اساس آهنگی از «گروه بیتلز» (به نام I saw her standing there) ساخته شده که ریتم آن از دوچهارم به شش‌هشتم تبدیل شده و همچنین به سبک با ۳ گیتار نواخته شده‌است. سرایندهٔ این ترانه پرویز خطیبی بود که برای تبدیل ریتم کمک بسیاری به عارف و زاون اوهانیان (تنظیم‌کنندهٔ این اثر) نمود. پرویز مقصدی اجرا و منتشر شد. از سوی خوانندگان مجلهٔ جوانان در «رتبهٔ دوم برترین ترانهٔ سال ۱۳۴۷» قرار گرفت که باعث شهرت و محبوبیت بیشتر عارف گردید. احساس رضایتمندی عارف به حدی بود که بُغض صدایش را فراموش کرد. عارف می‌گوید: ویگن هم به مقصدی مراجعه کرد تا آهنگی در این سطح برایش بسازد و او هم «گل سرخ» را نوشت که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. انوشیروان روحانی بر روی کلام ساده‌ای از محمدعلی شیرازی با تنظیم منوچهر چشم‌آذر در سال ۱۳۴۷ برای فیلمی به همین نام ساخته شد. این ترانه با وجود اینکه «ترانهٔ فیلم» به مفهوم مدرن و شناخته‌شده‌اش نیست، اما در گذر سال‌ها آن قدر شهرت و ماندگاری یافته که چشم‌پوشی از آن غیرممکن به نظر می‌آید. ترانه‌ای که شاید به‌ظاهر ساده و حتی تا حدی بازاری و بیش از حد رقیق به نظر بیاید، اما در خود راز ماندگاری و «آن» ی را دارد که بسیاری از آثار جدی‌تر و موفق‌تر فاقد این عنصر جادویی بوده‌اند.فردین در «فیلم سلطان قلبها» برخلاف دیگر آثارش که ایرج به جایش می‌خواند و او لب می‌زد، در این اثر عارف را جایگزین ایرج کرد. این جابجایی موجب شد که «ترانهٔ فیلم سلطان قلبها» با دیگر آثار فردین تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد. این تفاوت چه به لحاظ ترانه‌های فیلم و اشعار آن و چه به لحاظ ارکستراسیون و اجرا یک سر و گردن از تمام ترانه‌های قبلی فیلم‌های فردین بالاتر بود. فردین برای اجرای ترانه‌های این فیلم انگیزهٔ شخصی داشت، او می‌گوید: ایرج جای فردین نخواند، فردین شکست می‌خورد. به همین خاطر من «سلطان قلبها» را ساختم با صدای عارف. از دیگر دلایلش این بود که ایرج هم مثل جلیلوند جای همه می‌خواند و از طرف دیگر دستمزدش را هم زیاد کرده بود. عارف در سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۳ میلادی) مجدداً این ترانه را با تنظیم عبدی یمینی اجرا نمود. با این حال در حافظهٔ شنیداری مردم نسخهٔ قدیمی ثبت شده‌است.عارف می‌گوید: شهبال شب‌پره) وجود داشته باشد، که در تنظیم دوم حذف شذند. همچنین در آن زمان ترانه‌ها به صورت استریو ضبط نمی‌شدند، ولی در تنظیم دوم با بهترین کیفیت ضبط شد. عبدی یمینی در تنظیم دوم از ۵۰–۶۰ نوازنده در استدیو استفاده کرد و صداهای گروه کر (متشکل از دختران و پسران آمریکایی) را در یک کلیسا ضبط نمود. اما من هرقدر هم این ترانه را عظمت دهم باز هم مردم نسخهٔ قبلی را می‌پسندند، چرا که آن اجرا در ذهنشان جا افتاده‌است. اولین همکاری عارف با علیرضا طبایی بود در زمان خودش بارها از رادیو پخش شد و حدود یک سال و نیم ترانه روز به حساب می‌آمد. شهرت و فروش صفحهٔ «طلسم آرزوها» به حدی بود که کمپانی‌های صفحه پُرکنی یک صفحه از طلا به عنوان کادو به عارف اهدا کردند. فریدون شهبازیان) با شعری از اردلان سرفراز ضبط شد و به صورت صفحهٔ ۴۵ دور منتشر گشت. همچنین این ترانه در آلبوم «۳۷ترانه، ۳۷خواننده، ۳۷سال رادیو ایران» نیز به یادگار انتشار یافت. فریدون شهبازیان) با شعری از ایرج جنتی عطایی ضبط شد و به صورت صفحهٔ ۴۵ دور منتشر گشت. اردلان سرفراز دو شعر «شاید بدونی» و «حالا خیلی دیره» را در اختیار آهنگساز جوانی به نام حسن شماعی‌زاده قرار می‌دهد تا بر روی آن‌ها کار کند. او پس از بازگشت به ایران متوجه می‌شود که ترانهٔ «حالا خیلی دیره» با صدای عارف گل کرده‌است. Panos Gavalas (آهنگساز و شاعر یونانی) ساخته و توسط Aris San (خوانندهٔ اسرائیلی) اجرا و منتشر شد که بسیار شهرت یافت. در ایران نیز در ابتدا امیر رسایی آن را اجرا کرد، اما عارف با تنظیم تازه‌ای آن را مجدداً اجرا نمود. برخی از مجلات آن زمان شایعهٔ «اختلاف بین رسایی و عارف؛ مشاجرهٔ لفظی این دو نفر» را مطرح کرده بودند، اما امیر رسایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که: «در مورد اجرای این ترانه توسط عارف کاملاً توافق داشتیم و جز او هیچ‌کس را به عنوان خوانندهٔ جاز قبول ندارم…» - غلام ژاندارم اجرا شدند. هر دو ترانه دارای ملودی اصیل ایرانی بودند که توسط انوشیروان روحانی تنظیم گردید و اشعار آن را امان منطقی سرود. از آنجایی که ملودی این ترانه‌ها اصیل بودند، خیلی زود سر زبان‌ها افتادند. به دلیل استفاده از نام شخص، ترانهٔ مجوز پخش از رادیو را نگرفت. اما پس از تصحیح شعر توسط نیر سینا -مسئول شورای شعر رادیو-، این ترانه مجدداً اجرا شد و با نام پخش گردید. علیرضا طبایی سروده شد و با ملودی زیبایی از جمشید زندی و تنظیم منوچهر چشم‌آذر ضبط و منتشر شد. همچنین لقب «مرد حنجره طلایی» برای عارف بر روی کاور صفحهٔ این ترانه درج شده بود. در سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۳ میلادی) عارف مجدداً این ترانه را با تنظیم عبدی یمینی اجرا نمود. غلامرضا تختی در سال ۱۳۵۱ ضبط می‌شود، اما در سال ۱۳۵۸ خورشیدی با نام به صورت محدود منتشر می‌شود. موسیقی زیبای بابک بیات بر روی سروده‌ای از شهرام دانش منجر به خلق اثر درخشانی شده که نشان از تعهد و شهامت بالای عوامل سازنده‌اش نیز دارد. اجرای چنین ترانه‌ای در شرایط سخت سیاسی زمانه‌اش اتفاق آسانی نبوده‌است. بابک بیات این قطعه را یکی از افتخارات کارنامه کاری‌اش می‌دانست. در تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۹۱ این ترانه توسط عارف در اختیار بابک صحرایی قرار می‌گیرد تا در فضای مجازی منتشر شود. دکلمه‌ای که در انتهای آهنگ شنیده می‌شود نیز صدای شهرام دانش است. این قطعه به «بابک» پسر غلامرضا تختی تقدیم می‌شود. سورن و شعری از ایرج جنتی عطایی می‌باشد. عارف دربارهٔ این ترانه می‌گوید: شهیار قنبری همراه با ملودی زیبایی از بابک افشار و تنظیم فوق‌العاده‌ای از واروژان در سال ۱۳۵۱ خورشیدی منتشر شد. عارف در سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۳ میلادی) مجدداً این ترانه را با تنظیم تازه‌ای عبدی یمینی اجرا نمود. ایرج جنتی عطایی نوشته شد با ملودی‌ای از بابک بیات و تنظیم جاودانه‌ای از واروژان. این ترانه در سال ۱۳۵۱ خورشیدی برای فیلم «غریبه» با بازی بهروز وثوقی ضبط و منتشر گردید. ایرج جنتی عطایی نوشته شد. نخست قرار بود این کار را ابی بخواند ولی به دلیل سانسور این امر میسر نشد. در سال ۱۳۵۳ ایرج جنتی عطایی بر روی ملودی بابک بیات کلام ترانهٔ «تپش» را می‌نویسد که توسط عارف اجرا می‌شود. پس از باز شدن نسبی فضای سانسورها، ترانهٔ «پرندهٔ مهاجر» با صدای عارف اجرا می‌شود. در سال ۱۳۶۹ خورشیدی(۱۹۹۰ میلادی) این ترانه با ملودی کاملاً متفاوتی توسط داریوش اجرا و منتشر می‌شود. پرویز مقصدی پس از ۴ سال قهر هنری می‌باشد که توسط کریم محمودی سروده شد. در ابتدا قرار بود که این ترانه توسط رامش اجرا شود که مناسب صدای عارف تشخیص داده شد. منصور تهرانی با ملودی زیبایی از حسن شماعی‌زاده و تنظیم واروژان است که بر روی صفحهٔ۳۳ دور ضبط و منتشر شد. یک سال بعد نیز با شکل دیگر و زمان کوتاه‌تر بر روی نوار کاست عرضه گردید. هم‌آوایی ترجیع‌بند این ترانه توسط حسن شماعی‌زاده انجام شده‌است. تورج نگهبان (و تصحیح نیر سینا) به همراه آهنگی از حشمت سنجری اجرا و ضبط شد. برگزار کنندگان مراسم ترانه‌ای می‌خواستند که بیانگر احساسات و عواطف انسان‌ها در هر نوع «جدایی» باشد؛ یعنی نوعی خداحافظی که بتواند در هر موردی به کار رود. حشمت سنجری در خاطراتش می‌گوید: ارکستر سمفونیک تهران (شامل هفتاد نوازنده) به رهبری حشمت سنجری اجرا کرد. اجرای بی‌نقص عارف در این مراسم یک نتیجهٔ مهم را برای او در پی داشت: دریافت «مدال درجه اول همایون در بخش فرهنگی» از سوی محمدرضا شاه پهلوی. سیاوش قمیشی می‌باشد. بسیاری از مردم بر این باور بودند که این افت عارف به معنای «تمام شدن» اوست، اما خودش آن را دورخیزی برای کسب رکودهای بالاتر می‌دانست. هر چند که سیاوش قمیشی در دههٔ ۴۰ در گروهی به نام The Rables عضویت داشت، اما این سه ترانه جزو اولین قدم‌های حرفه‌ای او در موسیقی پاپ ایرانی می‌باشد.سیاوش قمیشی اعتقاد داشت که آهنگسازان قبلی از تمام قدرت و وسعت صدای عارف استفاده نکرده‌اند و در همکاری‌اش با عارف وعدهٔ ترانه‌های متفاوتی را داده بود. ترانه‌ای بود که توسط ایرج جنتی عطایی سروده شد که از بم‌ترین صدای عارف تا اوج صدای او ادامه پیدا می‌کند. عارف ۹۹٪ به موفقیت این ترانه خوش‌بین بود اما با بی‌مهری «شورای ترانهٔ رادیو» مواجه شد و مجوز پخش از رادیو را نگرفت. سیاوش قمیشی منتشر گردید که با سروده‌ای از منصور تهرانی کامل شد. پیشنهاد قرار گرفتن ساز ساکسیفون عربی بر روی این آهنگ توسط خود عارف مطرح شد که مورد موافقت آهنگساز قرار گرفت، بدین منظور عارف از نوازندهٔ گمنامی به نام دعوت به همکاری می‌کند. همچنین عارف در شوی پنجره‌ها نیز این ترانه را با رقص لیلا فروهر (در لباس عروس) اجرا کرد و عکس این دو نفر بر روی جلد چاپ شد. انوشیروان روحانی و با شعری از اردلان سرفراز منتشر شد و نیز در جشن چهارم آبان سال ۱۳۵۶ به صورت زنده در تلویزیون ملی به همراه تکنوازی پیانو اجرا گردید. همچنین این ملودی با شعر دیگری از اردلان سرفراز (به نام تب انتظار) با صدای لیلا فروهر در فیلم «مهمان» عرضه شد. حمید شب خیز به صورت شش‌هشتم اجرا شد. عارف نیز در سال ۱۳۵۶ این ترانه را بر روی آهنگ سنگینی از محمود قراملکی اجرا نمود. شعر این ترانه احساسات درونی عارف بود، چرا که پس از ۱۰ سال از همسر سوم خود جدا شده بود. جنتی عطایی و بحث‌های ایدئولوژیکی این دو نفر به آفرینش ترانهٔ «مَردم همیشه مَردم» منجر شد که با آهنگسازی سیاوش قمیشی تکمیل گردید. این ترانه اولین و آخرین همکاری موسیقایی عارف و جنتی عطایی می‌باشد. همایون هوشیارنژاد سروده شد و حسن شماعی زاده ملودی زیبایی را برای آن نوشت. بابک افشار بر روی شعر و دکلمه‌ای از نادر نادرپور به همراه ارکستر بزرگی به رهبری احمد پژمان ضبط شد و به مادران شهدای جنگ ایران و عراق تقدیم گردید. سرمایه‌گذار این ترانهٔ پرخرج هاملت میناسیان بود که پس از تسویه حساب، صاحب این اثر گردید. ۲ سال بعد پس آشتی بابک افشار با داریوش، همین ترانه توسط داریوش اجرا شد. احمد پژمان بر روی شعری از احمد شاملو به همراه ارکستر بزرگ ضبط و منتشر شد. در ابتدا بابک افشار بر روی این شعر آهنگی را نوشت که مورد تأیید عارف قرار نگرفت که باعث دلخوری وی گردید. قبل از انتشار ترانه، عارف به صورت تلفنی از شاملو (که ساکن کرج بود) کسب اجازه می‌نماید، او نیز بدون هیچ چشمداشتی ترانه‌اش را در اختیار عارف می‌گذارد. عارف این ترانه را افتخار زندگی‌اش (نه فقط زندگی هنری) می‌داند. احمد پژمان (با دستیاری فرید فرجاد) بر روی شعری از هما میرافشار انجام شده‌است. ۱۲ خواننده‌ای که در این اثر حضور داشتند عبارتند از: عارف، ستار، هوشمند عقیلی، شاهرخ شاهید، مرتضی برجسته، حبیب، علی نظری، احمد آزاد، نازی افشار، صادق نجوکی، دلارام و شهلا سرشار. منوچهر بی‌بیان در تلویزیون جام جم ضبط شد. ۹ خواننده‌ای که در این اثر حضور داشتند عبارتند از: عارف، ویگن، ستار، مرتضی برجسته، فتانه، لیلا فروهر، اندی، کوروس و دلارام. جهانبخش پازوکی بود که در آن زمان در ایران زندگی می‌کرد و این ترانه را به همراه ویولن از طریق تلفن به عارف رساند که توسط منوچهر چشم‌آذر به زیبایی تنظیم گردید. در این ترانه منظور از «تو به من هدیه بکن پر پرواز» آرزوی شاعر برای خروج از ایران بوده‌است. ابی از خواندن ترانه خلیج در کنسرتی در دبی (نوروز ۱۳۸۲) و مشاجرهٔ این خواننده با جمعی از طرفدارانش، شهر لس‌آنجلس برای مدتی به دو اردوی موافق و مخالف این آوازخوان تقسیم شد. عارف در صدد برآمد تا برای ابراز پشتیبانی از نام و نشانه‌های تاریخی خلیج‌فارس، ترانه‌ای تازه به همین نام اجرا کند. عارف می‌گوید: مسعود امینی اجرا شده‌است. یک سال بعد از انتشار این ترانه، شهرام صولتی با تغییراتی در شعر و با تنظیم متفاوتی این ترانه را با نام «خاک» اجرا و منتشر می‌کند. شهریار دادور و با آهنگسازی اسفندیار منفردزاده در سال ۱۳۸۵ خورشیدی (۲۰۰۷ میلادی)، به مناسبت روز جهانی زنان(۸ مارس) اجرا گشت. رضا نادری به بازار عرضه شد. آهنگسازی و ترانه‌سرایی رضا نادری که یک دوئت عاشقانه و دوصدایی با او است. حمیدرضا صمدی (ترانه‌سرا) و بابک زرین (آهنگساز و تنظیم‌کننده) این اثر را به عارف هدیه دادند. در سال ۱۳۹۵ خورشیدی در فیلم هفت‌ماهگی قسمتی از این ترانه پخش شد. هم‌آوایی قسمتی از این ترانه توسط هلن انجام شده‌است. افشین مقدم به عنوان ترانه‌سرا می‌باشد که با آهنگ و تنظیم فرزین قره گوزلو در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی(۲۰۱۴ میلادی) منتشر گردید. عماد رام در اول ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شد. در ابتدا قرار بود که این ترانه در قالب آلبوم «عزیز قصّه» منتشر گردد که میسّر نشد، اما پس از حدود ۱۳ سال با تنظیم تازه‌ای از کاظم عالمی ضبط و منتشر گردید. زمانی که عارف در جشن عروسی فرزند عماد رام در آلمان شرکت کرد، این شعر و نُت کاملش را به عنوان سپاس از عماد رام دریافت نمود. : پاکسیما زکی پور بوده و همچنین آهنگساز و تنظیم‌کنندهٔ آن محمد مقدم می‌باشد. : رها اعتمادی و آهنگی از بابک سعیدی توسط رادیو جوان منتشر شد. همان شب عارف در اینستاگرام خود چنین نوشت: : افشین مقدم و مونا برزویی بر روی آهنگی از رحمت علی‌اف (آهنگساز اهل ازبکستان) نوشته شد که توسط محمد مقدم تنظیم گردید و در ۹ آبان ۱۳۹۵ انتشار یافت. افشین مقدم و آهنگسازی و تنظیم حامد حنیفی که در سال ۱۳۹۲ ضبط شد اما در ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ منتشر گردید. یغما گلرویی (به عنوان ترانه‌سرا)، شادمهر عقیلی (به عنوان آهنگساز) و تنظیم هومن نامداری می‌باشد در سال ۱۳۹۵(۲۰۱۶ میلادی) ضبط شد و پس از دو سال وقفه، در ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ منتشر گردید. رامین زمانی و تنظیم خشایار بندار. کلام این ترانه الهامی است از ترانه «به تو تقدیم می‌کنم» از مریم حیدرزاده که توسط رامین زمانی کامل شده‌است که در سال ۱۳۹۶ خورشیدی ضبط شد و در تاریخ ۴ امرداد ۱۳۹۷ توسط رادیو جوان پخش گردید. موزیک ویدئوی این ترانه در آمریکا و گرجستان با حضور «بهترین طرفداران استاد عارف» ضبط شد و عارف این ترانه را به تمامی دوستدارانش هدیه کرده‌است. ویرایش ویرایش فیلم‌شناسی عارف عارف‌کیا ویرایش قربانی هوس بوده‌است. این فیلم در اول فروردین ۱۳۴۲ در سینماها به اکران عمومی درآمد. سلطان قلبها و غلام ژاندارم اجرا شد دارای شهرت بیشتری می‌باشند. ترانه سلطان قلبها در گذر سال‌ها آن قدر شهرت و ماندگاری یافته که چشم‌پوشی از آن غیرممکن به نظر می‌آید. ویرایش در دنیا بیگانه بودم» می‌باشد. او در این فیلم به عنوان خوانندهٔ کاباره ایفای نقش نمود. ویگن و منوچهر سخایی به سینما کشیده شد. او مجموعاً در ۶ فیلم بازی کرد ولی پس از مدتی از دنیای بازیگری کناره‌گیری کرد. احمد نجیب‌زاده، ۱۳۴۷) احمد نجیب‌زاده، ۱۳۴۸) جمشید شیبانی، ۱۳۴۹) احمد نجیب‌زاده، ۱۳۴۹) نظام فاطمی، ۱۳۵۲) داریوش کوشان، ۱۳۵۳) خسرو پرویزی (کارگردان معروف) فیلمی به نام آقا دزده را به سه خواننده روز و محبوب (یعنی ویگن و عارف و منوچهر سخایی) پیشنهاد می‌دهد که هر سه موافقت می‌کنند. مقدمات کار فراهم می‌شود، همه چیز مرتب است اما بنا به دلائلی امکان ادامه پروژه میسر نمی‌شود. در نهایت پیشنهاد بازی در این فیلم به رضا بیک ایمانوردی داده می‌شود که به‌ناچار دو نقش گانگستر و ساده لوح را بازی می‌کند. در صورت اتمام این پروژه با حضور هر سه خواننده، این فیلم می‌توانست یکی از فیلم‌های پولساز دهه ۴۰ باشد. ویرایش ویرایش ویرایش The Tune of Nostalgia) به کارگردانی ژوزف هوسپیان (فرزند کشیش هایک هوسپیان) ساخته شده و در جشنوارهٔ سان فرانسیسکو به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب گردیده‌است. این فیلم براساس تجربیات واقعی زندگی از پناهندگان ایرانی در اتریش می‌باشد. ویرایش ویرایش عطاالله خرم تهیه و توسط عارف اجرا گردید. این برنامه در سال ۱۳۴۹ در شش قسمت ضبط شد که به معرفی خوانندگان جوان پرداخته بود. ویرایش ویرایش ویرایش در مراسم اختتامیهٔ بازی‌های آسیایی تهران این مدال را از دست محمد رضا پهلوی دریافت نمود.متأسفانه به دلیل کوچ اجباری، عارف نتوانست این مدال ارزشمند را از ایران خارج نماید. مجله جوانان به نام برگزار می‌شد، از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ خورشیدی ادامه داشت. بهترین‌های هر دوره به این صورت بود: مجلهٔ زن روز برگزار شد که در آن ۱۷هزار زن و دختر ایرانی شرکت کردند. نامزدان دریافت این جایزه از بین سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران آن زمان (اساساً تمام مردان مشهور ایرانی به جز شاه) انتخاب شده بودند. ترتیب آرا به این شرح بود: ۱-عارف ۲-ناصر ملک مطیعی ۳-بهروز وثوقی ۴-محمدعلی فردین ۵-همایون بهزادی ۶-امیرعباس هویدا ۷-نعمت‌الله آغاسی ۸-پرویز صیاد ۹-حبیب‌الله روشن‌زاده ۱۰-فریدون فرخزاد ۱۱-منوچهر سخایی ۱۲-حسین کلانی ۱۳-ناصر حجازی ۱۴-منوچهر اقبال ۱۵-انوشیروان روحانی مجله جوانان برگزار شد، عارف و گوگوش (در دو بخش مردان و زنان) صاحب زیباترین لبخند شناخته شدند. مدیسن اسکوئر گاردن (واقع در شهر نیویورک) برگزار شد که در آن کشورهای زیادی دارای غُرفه بودند. از ایران نیز محصولاتی مانند صنایع دستی و خاویار در این نمایشگاه معرفی و فروخته می‌گردید. همچنین عارف و مرضیه از طرف رادیو به این مأموریت رفته بودند که هر روز برنامه اجرا می‌کردند. مرکز هنرهای نمایشی لینکلن: ویرایش حضور عارف در جایگاه سلاطین، سالن دالبی تیه‌تر لس‌آنجلس (۲۰۱۷) ویرایش علی بن موسی الرضا می‌باشد. کاخ نیاوران برگزار می‌شد، از عارف نیز برای اجرای برنامه دعوت به عمل می‌آمد. در یکی از مراسم‌هایی که جهت استقبال از مهمانان عرب‌زبان با حضور عارف و گوگوش برگزار شده بود، عارف یکی از ترانه‌های ام کلثوم را اجرا کرد. انوشیروان روحانی در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافت و قطعه‌ای به نام را در مدح محمدرضا شاه پهلوی به صورت زنده اجرا کرد. پوران در جریان جنگ ظُفار به عمان رفت و برای سربازان ایرانی برنامه اجرا کرد. پیام او به سربازان ایرانی این بود: ابن خوانندگان در ابتدا درک درستی از ماهیت ایدئولوژیکی – سیاسی مجاهدین نداشتند و با انگیزه‌های کاملاً حرفه‌ای به مجاهدین نزدیک شده بودند؛ که آن هم بخاطر این بود که آن‌ها به واقع آدم‌های سیاسی نبودند و با شاخص‌های شغلی و حرفه‌ای به تور مجاهدین افتاده بودند. ویرایش زندگی‌نامهٔ عارف در وبگاه رسمی‌اش بیوگرافی عارف عارف‌کیا در وبگاه iranchamber عارف: ۲۰ دقیقه با خاک ایران فاصله دارم؛ برنامهٔ بلور بنفش با بهزاد - تاریخ بازدید ۱۳۹۲/۷/۱۲() عارف: آنچه امروز به دست آورده‌ام حاصل ده سال تلاش مداوم است؛ بریدهٔ مجلات قدیمی () مصاحبه عارف در برنامهٔ PMC Special با نیما - پخش شده در نوروز ١٣٩١() مصاحبه در برنامه VIP با خشایار غیاثی در شبکه تلویزیونی پرشیا وان - تاریخ نمایش ۱۳۹۰/۵/۳() مصاحبه در شوی ستاره با اشکان روزبهانی در شبکه تلویزیونی NITV - تاریخ نمایش ١٣٨٠() ترانه‌سرای غم- سال ١٣٤٦ - بریده مجلات قدیمی() ) کلاغ‌هایی در راه خانه - مصاحبه با منوچهر سخایی - وبگاه رادیو فردا - تاریخ ۱۳۸۶/۰۵/۳۰ عارف از سلطان قلبها تا عزیز قصه - تاریخ نمایش ١٣٨٦() عارف خواننده برگزیده سال ١٣٥٠ - بریده مجلات قدیمی() بررسی گروه‌های موسیقی بیت ایرانی بر روی صفحه‌های وینیل - مجله صفحه سنگی، شماره ٢٤، صفحات ٢٥ تا ٢٧ بررسی گروه‌های موسیقی بیت ایرانی بر روی صفحه‌های وینیل - مجله صفحه سنگی، شماره ٢٤، صص ٢ بررسی گروه‌های موسیقی بیت ایرانی بر روی صفحه‌های وینیل - مجله صفحه سنگی، شماره ٢٤، صص ٢٥ در تبعید - مصاحبه با عارف در تلویزیون من‌وتو - تاریخ پخش ۱۳٩٣/۰٧/١٨ گزارش VOA از تیم فوتبال هنرمندان لس آنجلس - کانال VOA در یوتوب - تاریخ بازدید ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ مهمانی ایرانیکا در دبی با حضور هنرمندان سرشناس - وبگاه رادیو فردا - تاریخ بازدید ۱۳۸۷/۰۲/۱۵ کتاب «آوازهای زیرزمین» از ابراهیم نبوی، صص ١٢٣ متن ترانه پاپ فادر، اجرا توسط گروه بلک کتس - متن ترانه از وبگاه ایران ترانه اجرای ترانه سلطان قلبها توسط عارف و لیلا فروهر نیم قرن فعالیت هنری به دور از هیاهو؛ گفتگوی نوروزی با عارف - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸() اجرای ترانه بارون بارونه توسط ویگن و منوچهر و عارف اجرای ترانه‌های کلاغا و حالا خیلی دیره توسط ویگن و منوچهر و عارف گپی با عارف: تجلیل از مرد آواز ایران - یا بیژن فرهودی در تلویزیون صدای آمریکا ، تاریخ پخش سال ٢٠٠٧ میلادی() اعلام نتایج رفراندوم هنری سال ١٣٤٨ - بریده مجلات قدیمی() موسیقی پاپ و ترانه در سینمای ایران- آثار انوشیروان روحانی بررسی تطبیقی فیلم "سلطان قلبها" با "گل یخ"، مینا اکبری، شرق - تاریخ ١٣٨٤/٠٢/٠٥ کتاب «ناصر و فردین» - گفتگوی رضا کیانیان با ناصر ملک مطیعی و محمدعلی فردین گپی با اردلان سرفراز «من شعرم را زندگی کردم، زندگی‌ام را شعر» - تاریخ ٢٠٠٦/١١/٢٧ () BOOM PAM قطعه‌ای که پس از سال‌ها پیدا شد، جهان پهلوان با صدای عارف و موسیقی بابک بیات (صفحه بابک بیات در فیسبوک - نویسنده بابک صحرایی) [۱]() - سال ١٣٥٣] بهترین‌های عارف- تاریخ نمایش ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵- () اجرای ترانهٔ جدیدی دربارهٔ خلیج‌فارس در لس‌آنجلس، به زبان‌های فارسی و عربی توسط عارف - وبگاه رادیو فردا - تاریخ بازدید ۱۳۸۲/۰۱/۲۶ گریه باران کوثری در سکانسی از فیلم هفت ماهگی - وبگاه اینستاگرامِ بابک زرین - تاریخ بازدید ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ پیام تشکر از طرفداران ترانه توفان - صفحه رسمی عارف در فیسبوک - تاریخ بازدید ۱۳٩۲/۰٧/۲١ خبر انتشار ترانه توفان به همراه سازندگان آن - صفحه رسمی عارف در فیسبوک - تاریخ بازدید ۱۳٩۲/۰٧/١١ موسیقی پاپ و ترانه در سینمای ایران آنونس فیلم در دنیا بیگانه بودم بررسی سینمای ایران در سال ۱۳۴۵ عارف، سلطان قلب‌ها یا مسافر کش - وبگاه بی‌بی‌سی [۲] [۳] کوکو جالب بود... - بریده مجلات قدیمی () رأی ١٧ هزار دختر و زن دربارهٔ جذاب‌ترین مردان ایران - بریده مجلات قدیمی() ، شبکهٔ تلویزیونی تپش، خرداد ۹۵ خاطرات اعضای ناراضی گروه مجاهدین خلق ایران ویرایش وبگاه رسمی عارف عارف‌کیا در بانک جامع اطلاعات سینمای ایران (سوره سینما) ویرایش ویکی‌انبار پرونده‌هایی دربارهٔ عارف (خواننده) موجود است.تک آهنگ همین بسه با آهنگ سازی شادمهر در یوتیوب وبگاه رسمی عارف عارف‌کیا صفحهٔ رسمی عارف عارف‌کیا در فیسبوک موسیقی در دوران پهلویترانه‌سرایانایرج جنتی عطایی رهی معیری بهادر یگانه اردلان سرفراز هما میرافشار بیژن ترقی بیژن سمندر تورج نگهبان ایرج رزمجو فرید زلاند پرویز وکیلی مسعود فردمنش مسعود امینی رحیم معینی کرمانشاهی اسماعیل نواب صفا کریم فکور سعید دبیری لیلا کسری محمد صالح علا نوذر پرنگ آهنگسازانمحمد حیدری جمشید شیبانی انوشیروان روحانی همایون خرم عطاالله خرم اسدالله ملک روح‌الله خالقی حبیب‌الله بدیعی پرویز یاحقی حسین یاحقی علی تجویدی پرویز مقصدی واروژان حسن شماعی‌زاده بابک افشار اسفندیار منفردزاده جواد لشکری سیاوش قمیشی بابک بیات جهانبخش پازوکی ناصر چشم‌آذر منوچهر چشم‌آذر عباس مهرپویا مجید وفادار پرویز اتابکی آندرانیک آساطوریان ژاکلین فرید زلاند مارتیک صادق نوجوکی حسین واثقی اکبر محسنی کورش یغمایی امیر آرام فریبرز لاچینی محمد اوشال محمود قراملکی نوازندگانابوالحسن صبا مرتضی نی‌داوود مرتضی محجوبی جواد معروفی جلیل شهناز جهانگیر ملک فرامرز پایور حبیب‌الله بدیعی رحمت‌الله بدیعی فضل‌الله توکل نصرالله زرین‌پنجه عبدالله جهان‌پناه علی‌اصغر بهاری مجتبی میرزاده محمد اسماعیلی حسین تهرانی مهدی خالدی داریوش صفوت خوانندگانجواد بدیع‌زاده عبدالوهاب شهیدی ابوالحسن اقبال‌آذر غلامحسین بنان داوود مقامی محمدرضا شجریان داریوش رفیعی داریوش ابی ستار معین فرهاد شهرام شب‌پره شهرام صولتی حبیب ایرج امین‌الله رشیدی ایرج مهدیان سیاوش قمیشی حسن شماعی‌زاده اکبر گلپایگانی جواد یساری عباس قادری نعمت‌الله آغاسی بهرام سیر قاسم جبلی فرامرز آصف فرامرز اصلانی مرتضی شاهرخ مازیار مارتیک ویگن اندی کورس سرهنگ‌زاده فریدون فرخزاد فریدون فروغی عماد رام منوچهر سخایی افشین مقدم کورش یغمایی امیر آرام ضیا آتابای آرتوش اونیک روانبخش قمرالملوک وزیری روح‌انگیز عزت روح‌بخش روح‌پرور مرضیه دلکش مهوش عهدیه پوران پروین نسرین الهه سوسن رامش مرجان فرشته شهره نوش‌آفرین گوگوش هایده مهستی حمیرا لیلا فروهر سیما بینا سیمین غانم افسر شهیدی هنگامه اخوان گیتا نلی بتی ژاکلین فتانه شهپر آفت تصنیف‌هاخزان عشق بهار دلنشین سرگشته الهه ناز مرغ سحر رسوای زمانه راز دل غوغای ستارگان موسم گل آتش کاروان به‌سوی تو طاقتم ده سوغاتی امشب شب مهتابه ای ایران گل‌ها (برنامه رادیویی) هنرستان موسیقی ملی موسیقی در ایران موسیقی سنتی ایرانی موسیقی لس‌آنجلسی ارکستر اپرای تهران مرکز موسیقی بتهوون مرکز حفظ و اشاعه موسیقی رده الگو درگاه داده‌های کتابخانه‌ایWorldCat Identities VIAF: 107949454 MBA: a40ea636-6123-4629-910e-eaefcb93eb6b https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=عارف_(خواننده)&oldid=25325010» رده‌ها: افراد زندهاهالی اردبیلاهالی تهرانبازیگران مرد فیلم اهل ایرانخوانندگان آذری اهل ایرانخوانندگان آذری‌زبانخوانندگان پاپ اهل ایرانخوانندگان مرد اهل ایرانزادگان ۱۹۴۱ (میلادی)مهاجران ایرانی به ایالات متحده آمریکاهمه صفحه‌های نیازمند تمیزکاریمقاله‌ها با اچ‌کاردهامقاله‌های دارای مستنداتمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های VIAFمقاله‌های ویکی‌پدیا همراه شناسه‌های MusicBrainz بحثمشارکت‌هاایجاد حساب کاربریورود مقالهبحث خواندنویرایشنمایش تاریخچه صفحهٔ اصلیرویدادهای کنونیمقالهٔ تصادفیکمک مالی تغییرات اخیرویکی‌نویس شوید!راهنماتماس با ویکی‌پدیا ایجاد کتابدریافت به‌صورت PDFنسخهٔ قابل چاپ ویکی‌انبار پیوندها به این صفحهتغییرات مرتبطبارگذاری پروندهصفحه‌های ویژهپیوند پایداراطلاعات صفحهآیتم ویکی‌دادهیادکرد پیوند این مقاله AzərbaycancaDeutschEnglish한국어 ویرایش پیوندها مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. سیاست محرمانگی دربارهٔ ویکی‌پدیا تکذیب‌نامه‌ها توسعه‌دهندگان اظهارنامهٔ کوکی نمای تلفن همراه

احتمال لغو نشست ضد ایرانیِ لهستان
Posted on Thursday January 01, 1970

افکار نیوز-13 دقيقه پيش

بیانیه خانواده مرضیه هاشمی بعد از آزادی او از زندان
Posted on Thursday January 01, 1970

نامه نیوز-26 دقيقه پيش

خبر فوری : مرضیه هاشمی آزاد شد
Posted on Thursday January 01, 1970

نامه نیوز-32 دقيقه پيش

رضاخان چگونه کوه‌های آرارات را به ترکیه بخشید؟!
Posted on Thursday January 01, 1970

مشرق نیوز-57 دقيقه پيش

انتقام خونین از ارتش عربستان
Posted on Thursday January 01, 1970

نامه نیوز-1 ساعت پيش

کریم باقری: بیرانوند را عابدزاده مقایسه نکنید
Posted on Thursday January 01, 1970

افکار نیوز-49 دقيقه پيش

صعود سیتیزن‌ها با شکست برتون/ فینالیست شدن شاگردان پپ با ۱۰ گل!
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری دانشجو-57 دقيقه پيش

شکست بارسلونا مقابل سویا بدون مسی/ کار سخت آبی اناری‌ها در دیدار برگشت
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری دانشجو-1 ساعت پيش

تمجید بازیکن پرسپولیس از مهاجم جدید
Posted on Thursday January 01, 1970

افکار نیوز-1 ساعت پيش

مصدومیت دلخراش نیمار + عکس
Posted on Thursday January 01, 1970

ورزش 11-1 ساعت پيش

استقلالی‌ها با درد و ناله به ایران برگشتند!
Posted on Thursday January 01, 1970

افکار نیوز-1 ساعت پيش

مهم‌ترین اخبار 8 ساعت گذشته؛ از آمار جانشین تیام در استقلال تا پاسخ منفی ستارۀ پرسپولیس به جادوگر
Posted on Thursday January 01, 1970

ورزش 11-1 ساعت پيش

شکست بارسلونا مقابل سویا بدون مسی/کار سخت آبی اناری ها در دیدار برگشت
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری فارس-1 ساعت پيش

سویا 2_0 بارسلونا؛ سایۀ سنگین سرخ‌وسپید‌ها بر سر بارسلونا
Posted on Thursday January 01, 1970

ورزش 11-2 ساعت پيش

پیام غم‌انگیز و دردناک ستارۀ مفقود شده به دوستانش
Posted on Thursday January 01, 1970

ورزش 11-2 ساعت پيش

تصویر ثابت

پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین