تصویر ثابت

بیشترین فراوانی انواع بدافزارها
بیشترین فراوانی انواع بدافزارها
----------------- -->  ورود به سیستم مدیریت اسناد  درباره ما  محصولات  خدمات خانه آنتی ویروس‌های تحت شبکه راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه تهیه و توزیع سخت‌افزار تولید نرم‌افزار مشاوره آنتی ویروس‌های تحت شبکه  1397/06/27 احتمال فیلتر شدن اینستاگرام مشاهده خبر  1397/06/27 پیشتازی فیسبوک بر توییتر در مبارزه با اخبار جعلی مشاهده خبر  1397/06/26 اپلیکشن پیامرسان در حال توسعه‌ جدید توسط سامسونگ و گوگل مشاهده خبر  1397/06/26 آمادگی معاونت علمی برای همکاری های بیشتر در الکامپ 98 مشاهده خبر  1397/06/26 پیش‌بینی توفند فلورنس به کمک فناوی واقعیت ترکیبی مشاهده خبر  1397/06/25 شماره تلفن کاربران در موتور جستجوی گوگل چین مشاهده خبر  1397/06/25 فرصت جدید مایکروسافت برای رشد خدمات ابری با توسعه فعالیت‌های آمازون مشاهده خبر  1397/06/24 آخرین فناوری‌ها در نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می شود مشاهده خبر  1397/06/24 رکوردشکنی درآمد ادوبی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ مشاهده خبر  1397/06/21 قرار گرفتن اینترنت رایگان در اماکن عمومی مشاهده خبر  1396/11/15 ممنوعیت خرید اعتباری ارزهای دیجیتال مشاهده خبر  1396/11/04 فراخوان وزارت ارتباطات برای ثبت طرح‌های فناورانه اشتغال روستایی مشاهده خبر  1396/11/04 استفاده مداوم از گوشی و رایانه قاتل شادی است مشاهده خبر  1396/11/04 پول مجازی مهمترین تهدید سایبری جهان در سال ۲۰۱۸ می‌شود مشاهده خبر  1396/11/02 سوءاستفاده از آسیب پذیری های آفیس برای توزیع بدافزار مشاهده خبر  1396/10/30 وان پلاس، هک کارت‌های اعتباری مشتریانش را تایید کرد مشاهده خبر  1396/10/30 توئیتر تعقیب حساب‌های مزاحم روسی را به کاربران اطلاع می‌دهد مشاهده خبر  1396/10/30 تأمین اجتماعی واردکننده رسمی آیفون شد مشاهده خبر  1396/10/30 سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا به ایران آمد مشاهده خبر  1396/10/27 استارتاپ‌های کاریابی زیر ضرب فیلترینگ مشاهده خبر افرادی که مهاجرت می‌کنند، همواره در مورد نحوه انتقال پول به وطنشان دغدغه دارند. انتقال پول بین کشورها در گذشته بسیار سخت و با هزینه‌های بسیار و به‌روش‌های سنتی توسط صرافی‌ها صورت می‌گرفت، اما امروزه با استفاده از فناوری‌ اطلاعات در حوزه مالی این نقل‌ و انتقال بسیار ساده‌ شده و ابزارهای جدیدی به‌وجود آمده که کار انتقال پول بین کشورهای مختلف را آسان کرده‌اند. امروزه 232 میلیون مهاجر بین‌المللی در جهان وجود دارد که این جمعیت در کشورهای مقصد به کار یا تحصیل مشغول هستند. زمانی که کارگران و دانشجویان در یک کشور بیگانه می‌خواهند بخشی یا همه‌ درآمد خود را به وطنشان بفرستند، به این پول رمیتنس می‌گویند. طبق آمارهای بانک جهانی، حجم رمیتنس جهان در سال 2017 مبلغی در حدود 466 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده این شاخص از حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) که 500 میلیارد دلار است، پیشی گرفته و به رقم 598 میلیارد دلار برسد. با توجه به محدودیت برخی کشورهای درحال‌توسعه در دسترسی به منابع مالی، آمارها نشان‌دهنده‌ میزان اهمیت این منابع است. جالب است بدانید حجم این رمیتنس‌ها سه برابر میزان کمک کشورهای توسعه‌یافته به کشورهای در حال‌توسعه است. در دنیای امروز، فناوری در تمامی سطوح زندگی انسان نفوذ کرده است. به‌ویژه در زمینه‌های مالی، بانکی و نقل ‌و انتقال پول، با نصب یک برنامه روی تلفن همراه هوشمند، رایانه یا تبلت خود به‌راحتی می‌توانید برای بستگان یا دوستان خود در کشور دیگر پول ارسال کنید. یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها در این زمینه استارت آپ ورد رمیت (World Remit) توسط اسماعیل احمد (آفریقایی) است. او که اکنون از مشاوران طرح‌های توسعه‌ی سازمان ملل در زمینه‌ رمیتنس نیز هست، ایده‌ اصلی این طرح را در زمان تحصیلش در مدرسه‌ کسب‌وکار لندن و در پی نیاز شدید برای انتقال پول به کشورش گرفته است. در حال حاضر در این نرم‌افزار، دوستان و خانواده‌ افرادی که از ورلد رمیت استفاده می‌کنند، حتی می‌توانند پول فرستاده ‌شده را به روش‌های مختلفی دریافت کنند. مثلاً در حساب بانکی آن‌ها واریز شود و یا به‌صورت نقدی درب منزلشان دریافت کنند. این شرکت هم‌اکنون به مردم 50 کشور دنیا خدمات ارسال ارائه می‌دهد و به 120 نقطه دنیا در اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکا پول می‌فرستد و بیش از یک‌سوم نقل‌ و انتقال پول در جهان را به‌دلیل مزیت ارزانی و سرعت، به خود اختصاص داده است. در میان کشورهای خاورمیانه، ایران با 1.7 میلیارد دلار (0.003 از کل حجم اقتصاد ایران) کمترین آمار را دارد و از نظر حجم، تقریباً مشابه کشور سوریه است. این امر می‌تواند ناشی از ضعف امنیت سرمایه و ثبات در اقتصاد کشور باشد. یکی از دلایل آمار پایین ایران می‌تواند این باشد که اکثر ایرانیانی که مهاجرت کرده اند، مثل کارگران ایرانی که به ژاپن می روند، تنها برای کار و کسب درآمد نرفته اند؛ بلکه خیلی ها به خاطر مسایل سیاسی و اجتماعی و به صورت خانوادگی رفته اند و لذا دیگر نمی توان انتظار داشت که به وطن پول بفرستند. نکته دیگر ظهور یک پدیده جدید در ایران است که از جمله ناشی از آمار بالای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور است؛ از این رو خیلی‌ها در ایران کار می کنند و برای فرزندان و خانواده خود دلار می فرستند و به نوعی به خروج سرمایه دامن می زنند. در حال حاضر به‌دلیل روابط بانکی محدود ایران، مهاجران برای ارسال پول‌های خود به کشورشان عمدتاً از صرافی‌ها یا افراد مورد اعتماد استفاده می‌کنند. این روش‌های انتقال دو مشکل اساسی برای ایران و مهاجران در پی دارد: اول آن‌که هیچ اطلاعی از میزان، دلایل و روش‌های انتقال برای نهادهای نظارتی ایران وجود ندارد و دوم این‌که مهاجران نیز با پرداخت کارمزد بالا در حال متضرر شدن هستند. بنابراین، راه‌اندازی خط اعتبار و پیمان دوجانبه پولی بین بانک‌های دو کشور تا حدود زیادی می‌تواند این مشکلات را حل کند. اطلاعات بیشتر پیشرفت‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های مصنوعی عصبی، سرعت و دقت تشخیص چهره را به سطوح جدیدی رسانده است؛ اما چه تضمینی وجود دارد که این فناوری مورد سوءاستفاده قرار نگیرد؟ تشخیص چهره فناوری جدیدی نیست، اما در چند سال گذشته به دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی، به‌سرعت توسعه پیدا کرده است. این فناوری توجه سیلیکون ولی، سازمان‌های تبلیغاتی، تولیدکنندگان سخت‌افزار و حتی دولت‌ها را به خود جلب کرده است؛ اما همه از ظهور این فناوری خوشحال نیستند. برای مثال اتحادیه‌ی آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) و ۳۵ گروه حقوقی دیگر در نامه‌ای به مدیرعامل آمازون جف بزوس خواستار توقف ارائه سرویس‌های تشخیص چهره‌ی این شرکت به اداره‌های پلیس شدند، زیرا نگران‌اند از این فناوری علیه معترضان و مهاجران استفاده شود. نسخه‌های اولیه‌ی این فناوری که قدمت آن‌ها به دهه‌ی ۱۹۶۰ بازمی‌گردد، سنگین و خام بودند. پلیس باید یک پایگاه داده‌ی تشخیص چهره می‌ساخت و به این منظور یک کاربر انسانی باید مجموعه‌ای از نقاط کلیدی مثل مردمک یا گوشه‌ی چشم را روی تصویر چهره‌ی هر سوژه مشخص می‌کرد. در مرحله‌ی بعد سیستم از این نقاط برای محاسبه و ثبت فاصله‌‌‌‌ی نشانه‌ها روی چهره‌ی سوژه استفاده می‌کرد. در مرحله‌ی تشخیص، اپراتور فرآیند نشانه‌گذاری را روی تصاویر جدید تکرار می‌کرد و سیستم فاصله‌ها را با فاصله‌های موجود در پایگاه داده‌ی خود مقایسه می‌‌کرد. سپس اپراتور باید سیستم را به گونه‌ای تنظیم می‌کرد که بتواند نوسان‌ها، چرخش و خم شدن سر سوژه را در نظر بگیرد. امروزه پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های مصنوعی عصبی سرعت و دقت تشخیص چهره را به سطوح جدیدی رسانده است. در زمینه‌ی بینایی کامپیوتر، امکان درک اشیای مختلف در تصاویر وجود دارد و کارایی سیستم‌های تشخیص چهره در کشف عناصر چهره به سطحی رسیده است که بدون نیاز به مداخله‌ی انسانی یا تصحیح خطا (یا حتی مداخله‌ی اندک) می‌توانند تشخیص درستی را ارائه دهند. با توسعه‌ی فزاینده‌ی محاسبات ابری، قابلیت اتصال فراگیر و اینترنت اشیاء می‌توان تشخیص چهره را صرف‌نظر از نتیجه‌ی خوب یا بد آن در دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف تعبیه کرد. برای مثال فیسبوک اخیراً از یک ویژگی جدید رونمایی کرده است که با فناوری تشخیص چهره، به کاربران در مورد بارگذاری تصویری که متعلق به آن‌ها است، توسط دیگران هشدار می‌دهد. به این صورت کاربر می‌تواند از جعل هویت یا سوء‌استفاده‌ی دیگران از تصاویر خود جلوگیری کند و کنترل بیشتری روی اطلاعات هویت خود داشته باشد؛ اما مدافعان حریم خصوصی نگران هستند فیس‌بوک به عنوان شرکتی که کسب‌وکار آن با جمع‌آوری و استخراج داده‌های خصوصی رونق پیدا کرده است از این فناوری برای شناسایی اولویت‌ها و علایق کاربر استفاده کند و کاربرها را هدف تبلیغات‌ سفارشی و محتوای دیگر قرار دهد. سازمان‌های پلیس و مجری قانون نه تنها در آزمایشگاه‌ها بلکه در خیابان‌ها، مرزها، وسایل نقلیه‌، دوربین‌ها و عینک‌ها نیز به استفاده از فناوری تشخیص چهره‌ی پیشرفته علاقه‌مند هستند. این فناوری به شناسایی مجرم‌ها و قربانی‌ها کمک می‌کند، برای مثال می‌توان به پلیس ولز جنوبی در بریتانیا اشاره کرد که سال گذشته از این فناوری استفاده کرد. چین با میلیون‌ها دوربین CCTV یا مداربسته، دارای یکی از پیچیده‌ترین و تهاجمی‌ترین شبکه‌های تجسس است. این کشور در سال‌های گذشته امکان تشخیص چهره‌ی بلادرنگ (Real-time) را به شبکه‌ی خود اضافه کرد؛ مقام‌های مربوطه کارایی سیستم را در یک آزمایش ثابت کردند؛ آن‌ها در این آزمایش توانستند یکی از گزارشگرهای BBC را تنها در هفت دقیقه شناسایی کنند و به شبکه اضافه کنند. در ماه اردیبهشت (آوریل) پلیس چین از این سیستم برای شناسایی و دستگیری یک مظنون به جرائم مالی در کنسرتی با جمعیت بیش از ۵۰٬۰۰۰ نفر استفاده کرد. در حال حاضر پلیس آمریکا سیستم Amazon Rekognition را در ایالت‌های مختلف آزمایش می‌کند. به گزارش پلیس در ایالت‌های واشنگتن و اورگان، صحت نتایج این سیستم ۷۵ درصد است. بر اساس تست جدیدتر همین سرویس مشخص شد ۲۸ عضو کنگره‌ی ایالت متحده سوابق کیفری دارند. انتظار می‌رود پلیس اورلاندو در فلوریدا قرارداد آمازون را تمدید نکند. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مدافعان و کارشناسان حریم خصوصی، نبود قانون‌گذاری و سهل‌انگاری نسبت به استفاده از این فناوری است. بر اساس بررسی گروهی از مدافعان حریم خصوصی در سال ۲۰۱۶ بیش از نصف جمعیت بالغ ایالات‌متحده در معرض ریسک سیستم‌های اسکن چهره قرار دارند. آیا می‌توان به عدالت و درستکاری پلیس در استفاده از این فناوری اعتماد کرد؟ مروری بر عملکرد فناوری تشخیص چهره‌‌ی پلیس بین‌الملل بریتانیا نشان می‌دهد ۹۸ درصد از تطبیق‌های این سیستم اشتباه بوده‌ است. این فناوری ماهیتی فرار دارد. عملکرد تشخیص چهره هم درست مثل فناوری‌های دیگر یادگیری عمیق، به داده‌هایی که دریافت می‌کند یا یاد می‌گیرد وابسته است و در صورتی که قبلاً نمونه‌های کافی را ندیده باشد ممکن است نتیجه‌ی نادرست یا ناسازگاری را ارائه دهد. برای مثال، بررسی اخیر روی دو سرویس معروف تحلیل چهره‌ی IBM و مایکروسافت ثابت کرد هر دو سیستم روی چهره‌ی آقایان و سفید‌پوستان دقیق‌تر از چهره‌ی خانم‌ها و تیره‌پوستان عمل می‌کنند. اخیراً برد اسمیت، یکی از مدیران مایکروسافت مقاله‌ای را در مورد فرصت‌ها و چالش‌های فناوری تشخیص چهره و مسیر آینده‌ی این صنعت نوشته است. اسمیت نگرانی‌های اخیر در مورد سوء‌استفاده‌ی احتمالی از تشخیص چهره را تأیید می‌کند اما درعین‌حال ابعاد و کاربردهای مثبت آن را هم یادآوری می‌کند. اخیراً در مایکروسافت بحث در مورد کار با قانون گمرک و مهاجرت (ICE) بالا گرفته است؛ بیش از ۱۰۰ کارمند درخواست لغو قرارداد با ICE (میانجی طرح جداسازی کودکان در مرزها) را با مدیریت مطرح کردند. ICE از سرویس ابری Azure Government استفاده می‌کند. این سرویس با فناوری تشخیص چهره کار نمی‌کند اما اقدامات انجام شده، نیاز به قانون‌گذاری در مورد فناوری تشخیص چهره و فناوری‌هایی از این قبیل را اثبات می‌کند. اسمیت می‌گوید: شاید برای یک شرکت عجیب به نظر برسد که به دنبال قانون‌ و مقررات دولتی برای محصولات خود باشد، اما در بسیاری از بازارها، مقررات صحیح می‌تواند به فعالیت سالم‌تر تولید‌کننده و مصرف‌کننده کمک کند. اسمیت در ادامه صنایع خودروسازی را مثال می‌زند که مقررات و استانداردهایی را برای امنیت مسافرها درنظر گرفته است. اسمیت به نقش سازمان‌های فناوری در کاهش ریسک انحراف فناوری تشخیص چهره اشاره می‌کند و برای جلوگیری از نقض حقوق اولیه‌ی انسان‌ها، درنظر گرفتن و اعمال راهبردهای اخلاقی را ضروری می‌داند. او می‌نویسد: سریع حرکت کن و همه چیز را بشکن به یک شعار در سیلیکون ولی تبدیل شده است؛ اما حرکت سریع فناوری تشخیص چهره می‌تواند حقوق اولیه‌ی انسان‌ها را بشکند و نقص کند. قطعاً تشخیص چهره فناوری قدرتمندی است اما قدرت می‌تواند در دو مسیر خوب یا بد پیش برود. به گفته‌ی اسمیت می‌توان از هر ابزاری استفاده‌ی خوب یا بد کرد. حتی می‌توان از یک جارو برای تمیز کردن زمین یا ضربه زدن به سر یک شخص استفاده کرد. هرچقدر ابزاری قدرتمندتر باشد، مزیت یا خسارتی که به بار می‌آورد شدیدتر خواهد بود. لینک خبر: https://www.zoomit.ir/2018/9/14/286510/facial-recognition-should-we-fear-it-or-embrace-it/ پژوهشگران آموزشی، دانشمندان علوم سیاسی و اقتصاددانان علاقه‌ی زیادی به ویژگی‌ها و مهارت‌هایی که والدین، معلمان و مدارس باید برای افزایش شانس موفقیت در زندگی آینده در دانش آموزان پرورش دهند، دارند. پژوهش‌های ما نشان داده است که رفتارهای خاص در دبیرستان اثرات طولانی‌مدت روی زندگی سال‌های بعد دارد. اسپنگلر و همکارانش داده‌های جمع آوری شده توسط موسسه‌ی تحقیقات امریکایی مربوط به ۳۴۶۶۶۰ دانش‌آموز دبیرستانی آمریکایی در سال ۱۹۶۰ و نیز اطلاعات ۸۱۹۱۲ نفر از آن دانش آموزان در ۱۱ سال بعد و اطلاعات ۱۹۵۲ نفر از آنها در پنجاه سال بعد را تجزیه تحلیل نمودند. در فاز اول مطالعه، اطلاعات اولیه از دبیرستان شامل رفتارهای مختلف دانش آموزان و نگرش آن‌ها، ویژگی‌های شخصیتی، توانایی‌های شناختی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی والدین و عوامل جمعیت شناختی مورد بررسی قرار گرفتند. در ادامه پیشرفت کلی تحصیلی، درآمد و اعتبار شغلی آن‌ها اندازه گیری شد. مسئول، علاقمند به مدرسه و داشتن مشکلات کمتر در ارتباط با خواندن و نوشتن برای یک دانش‌آموز، به‌طور معنی‌داری با پیشرفت تحصیلی بیشتر و یافتن شغل معتبرتر در یازده سال و پنجاه سال پس از دبیرستان، مرتبط بود. حتی زمانی که پژوهشگران عوامل دیگری همچون وضعیت اجتماعی-اقتصادی والدین، توانایی‌های شناختی و ویژگی‌های شخصیتی کلی دانش آموزان را در نظر گرفتند، باز هم این عوامل دارای نقش بودند. در حالی که نتایج فوق عجیب نیستند، اسپنگلر اشاره کرد که چگونه رفتارهای قابل‌اعتماد خاص در مدرسه می‌تواند موفقیت‌های بعدی افراد را پیش‌بینی کند. طبق گفته‌ی اسپنگلر، تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که پیشرفت تحصیلی بیشترین نقش را کلی دارد. او گفت: به ویژگی‌ها و رفتارهای دانش‌آموزان در دبیرستان پاداش داده شده بود و این منجر به پیشرفت تحصیلی بیشتر شده بود، این امر به نوبه‌ی خود با اعتبار و درآمد شغلی بیشتر در آینده ارتباط داشت. این مطالعه نشان می‌دهد که رفتارهای خاص در دوره‌های مهم زندگی می‌تواند پیامدهای دراز مدت برای زندگی فرد داشته باشد. عوامل زیادی در موفقیت یا شکست استارتاپ‌ها دخیل هستند بنابراین بررسی توانایی‌های بالقوه به بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند دید عمیق‌تر و بازتری نسبت به کسب‌وکار نوپا پیدا کنند. یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که در مورد تمام کسب‌وکارهای نوپا وجود دارد این است که آیا می‌تواند در آینده عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر. به همین منظور باید دید کدام معیارهای داخلی و خارجی به طور بالقوه روی عملکرد یک استارتاپ در آینده تأثیر خواهند گذاشت. برای بررسی کردن این معیارها ابتدا باید به ارزیابی استارتاپ بپردازیم و سپس ریسک‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم. استارتاپ‌های یونیکورن (استارتاپ‌هایی که در زمان کم ارزش میلیون دلاری پیدا می‌کنند) این باور را در عموم ایجاد کرده‌اند که پتانسیل رشد، دلیل اصلی موفقیت استارتاپ است. درصورتی‌که برنده‌ی اصلی رقابت استارتاپ‌هایی هستند که تلاش می‌کنند ریسک‌های موجود را کاهش دهند. با این حال عوامل زیادی در موفقیت یک کسب‌وکار دخیل هستند و تعداد کمی از استارتاپ‌های یونیکورن از ابتدا پیش‌بینی شده بودند که به این مرحله خواهند رسید. از آنجایی که شناختن ریسک‌ها تا حدود زیادی از شکست استارتاپ جلوگیری می‌کند،. ۱- آیا اعضای تیم محصول مورد نیاز بازار را پیدا خواهند کرد؟ یکی از اولین مواردی که در ارزیابی ریسک‌های استارتاپ باید در نظر گرفته شود این است که آیا محصول یا خدمات استارتاپ می‌توانند جایگاه خود را در بازار پیدا کنند؟ طبق گزارش اعلام شده توسط CB Insights (شرکت سازنده‌ی نرم‌افزارهای پیش‌بینی روند تکنولوژی) دلیل اصلی شکست نیمی از استارتاپ‌ها این بوده که بازار هیچ نیازی به محصول یا خدمات آن‌ها نداشته است. الکس شولتز (Alex Schultz)، معاون بازاریابی رشد شرکت فیسبوک معتقد است پیدا کردن محصولی که مطابق نیازهای بازار باشد چالش بزرگی است. او در یکی از سخنرانی‌های خود در دانشگاه استنفورد گفته است اکثر استارتاپ‌ها گمان می‌کنند محصول مناسب برای ارائه به بازار را پیدا کرده‌اند درصورتی‌که باور آن‌ها با واقعیت تفاوت دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و گاهی‌اوقات حتی محصولات مرتبط با تکنولوژی جالب نیز نمی‌توانند توجه مشتری را جلب کنند. برای اینکه ببینید آیا محصول یا خدماتی که می‌خواهید به بازار عرضه کنید شانسی دارند یا خیر بهتر است سوال‌های زیر را از خودتان بپرسید: آیا اعضای تیم می‌توانند مشتری و چالش‌های او را توصیف کنند؟ ورود به بازار معمولا با شناخت و درک مشتری آغاز می‌شود. بنابراین هرقدر از توضیحات خاص‌تری استفاده شود، احتمال موفقیت استارتاپ در ارائه‌ی محصول نیز بیشتر خواهد شد. آیا بنیان‌گذاران سابقه‌ی این کار را دارند؟ ببینید آیا بنیان‌گذاران یک استارتاپ قبلا در چنین فضایی کار کرده‌اند یا فقط یک ایده‌ی جالب به ذهنشان رسیده است؟ آیا روند رشد صعودی بوده است؟ نرخ پیشرفت طبیعی کسب‌وکار را بررسی کنید و ببینید آیا صعودی بوده است یا نزولی؟ آیا مشتری‌ها از خدماتی که دریافت کرده‌اند راضی بوده‌اند و شما را به دیگران پیشنهاد داده‌اند یا تبلیغات آن‌ها را به سمت برند جذب کرده است؟ گاهی اوقات سرمایه‌گذاری روی تبلیغات باعث خریده شدن رشد استارتاپ شده و از این موضوع به عنوان موفقیت یک محصول یا خدمات در بازار یاد می‌شود. ۲- آیا اعضای تیم می‌توانند راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر ارائه دهند؟ پیدا کردن محصول یا خدماتی مطابق نیازهای بازار تازه شروع ماجرا است. یک استارتاپ باید بتواند محصولات خود را در مقیاس نیازهای مشتری تحویل دهد. بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل نداشتن ایده‌های بزرگ و خلاقانه شکست نمی‌خورند بلکه دلیل شکستشان عدم ارائه‌ی محصولات با روش درست است. اجرای خوب یک ایده به ساختن محصول بدون نقص، بازاریابی صحیح، استفاده از کانال‌های مناسب برای توزیع، مقیاس‌پذیری محصولات و خدمات و تضمین کیفیت آن‌ها بستگی دارد. برای اینکه ببینید آیا تیمتان از عهده‌ی چنین کاری برمی‌آید یا خیر عوامل موفقیت در صنعت استارتاپ خود را پیدا کنید. این عوامل در هر صنعتی متفاوت هستند و مشخص می‌کنند آیا یک کسب‌وکار می‌تواند در آینده به موفقیت برسد؟ به‌عنوان مثال در امور مربوط به خرده‌فروشی، توجه به جزئیات، دنبال کردن معیارهای مهم، بررسی عوامل مهم روی میزان فروش و تصمیم در مورد راه‌حل‌های جدید بسیار مهم هستند. درصورتی‌که در امور مربوط به نرم‌افزار، طراحی محصولی مطابق با نیازهای کاربر اهمیت بیشتری دارد. همچنین در امور مربوط به محصولات مصرفی، به بازاریابی برند و نحوه‌ی توزیع محصولات باید بهای بیشتری داده شود. برای کاهش ریسک استارتاپ ببینید سایر کسب‌وکارها چگونه به موفقیت دست پیدا کرده‌اند. اینکه چه چیزی باعث شده یک کارآفرین موفق رشد کند درحالی‌که سایر رهبران شکست خورده‌اند. خواندن زندگی‌نامه بنیان‌گذاران سرشار از نکات آموزنده است. سعی کنید این نکات را با شرایط استارتاپ خود تطبیق دهید و سپس آن‌ها را به کار بگیرید. ۳- آیا اعضای تیم همکاری خوبی با هم دارند؟ مواردی که تا اینجا بررسی کردیم مانند پیدا کردن محصول مناسب و مقیاس‌پذیری، همگی به فعالیت اعضای تیم بستگی دارند. جالب است بدانید که CB Insights نداشتن تیم مناسب را سومین دلیل اصلی شکست خوردن استارتاپ‌ها می‌داند. بنابراین بسیار مهم است که ببینیم اعضای تیم چگونه با یکدیگر همکاری می‌کنند. برای سنجیدن این موضوع ببینید اعضای تیم از نظر شخصیتی و حرفه‌ای چه شناختی از یکدیگر دارند و چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. دقت کردن به زبان بدن افراد، هنگام برقراری ارتباط نشان می‌دهد تا چه اندازه به صحبت کردن با یکدیگر علاقه دارند. همچنین ببینید آیا اعضای تیم دیدگاه خود را با یک روش بیان می‌کنند و پیغام مشترکی دارند یا خیر؟ اغلب مردم زمانی که تحت استرس قرار می‌گیرند رفتارهای متفاوتی دارند بنابراین ببینید آیا می‌توانید در چنین شرایطی برای ارائه‌ی یک راه حل مفید روی اعضای تیم حساب باز کنید. بنیان‌گذار یک استارتاپ برای همسو کردن چشم‌انداز اعضای تیم باید از استراتژی تهیه‌ی نقشه‌ی مسیر استفاده کند. نقشه‌ی مسیر نه تنها باید جایگاه کسب‌وکار را در پنج سال آینده توصیف کند بلکه باید نقش هر شخص برای رسیدن به آن جایگاه را به درستی تعریف کند. ۴- آیا اعضای تیم می‌توانند انطباق پیدا کنند؟ درحالی‌که تیم‌ها باید یک دید کلی از برنامه‌های آینده داشته باشند، همچنین باید بدانند که چگونه می‌خواهند به این چشم‌انداز دست پیدا کنند. این موضوع درواقع همان فلسفه‌ی پیوت (pivot) را توضیح می‌دهد. پیوت زمانی رخ می‌دهد که یک استارتاپ جهت استراتژی خود را تغییر می‌دهد و تلاش می‌کند از مسیر دیگری به موفقیت برسد. استارتاپ‌ها باید از فرآیندهای علمی در فعالیت‌هایشان استفاده کنند به این صورت که با یک فرضیه‌ی اولیه شروع کرده، سپس آن را بیازمایند و با اندازه‌گیری نتایج تغییرات لازم را اعمال کنند. به‌عنوان مثال شرکت Slack در ابتدا قصد داشت در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتری فعالیت کند اما امروزه به عنوان کاربردی‌ترین برنامه‌ی کار تیمی شناخته می‌شود. شرکت Flickr نیز قصد داشت در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتر کار کند اما امروزه به یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری تصویر تبدیل شده است. یا شرکت یوتیوب نیز در ابتدا به‌عنوان یک سایت دوست‌یابی کار می‌کرد. همه‌ی این مثال‌ها نشان می‌دهند ایجاد تغییر و همسو شدن با بازار شانس موفقیت استارتاپ را افزایش می‌دهد. به همین دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری یکی از ویژگی‌های مهمی است که هنگام سنجش توانایی‌های استارتاپ باید در نظر گرفته شود. بنابراین به‌عنوان یک رهبر از خودتان بپرسید مدل کسب‌وکارتان تا چه اندازه انعطاف‌پذیر است و اگر همه چیز مطابق میل پیش نرود آیا می‌تواند خودش را با شرایط وفق دهد و از فرصت‌های جدید استفاده کند؟ مدل‌های مختلف کسب‌وکار دارای سطوح مختلفی از انعطاف‌پذیری هستند. به‌عنوان مثال اگر یک منطقه‌ی توریستی محبوبیت خودش را از دست بدهد و تعداد بازدیدکنندگان آن کم شود، هتل‌های آن منطقه هم تحت تأثیر قرار می‌گیرند اما نمی‌توانند بابت این موضوع کاری انجام دهند. اما شرکت AirBnB، که در زمینه‌ی اجاره‌ی اقامتگاه فعالیت می‌کند، می‌تواند به راحتی در مورد این موضوع انعطاف‌پذیری نشان دهد. درنتیجه بسیار مهم است که ببینیم تیم‌ها و مدل‌های کسب‌وکار چه واکنشی در برابر تغییرات خواهند داشت. ما نمی‌توانیم تغییرات را به تنهایی پیش‌بینی کنیم اما می‌توانیم تأثیرات آن را پیش از وقوع بررسی کنیم. اگر بتوانیم معیارهای صحیح را برای سنجیش عملکرد محصول در بازار تعریف کنیم، هرگونه تغییر در احساسات مشتری را نیز متوجه خواهیم شد. به‌عنوان مثال میزان وفاداری مشتری به برند، هزینه‌های خرید مشتری و نرخ تراکم از جمله‌ی این معیارها هستند. زمانی که این معیارها نشان دهند بازار علاقه‌ای به محصولات یک کسب‌وکار ندارد، علت چنین رفتاری از سوی مصرف‌کنندگان‌ باید پیدا شده و در صورت لزوم تغییراتی روی محصول اعمال شود. ۵- آیا ایده‌ی استارتاپ قابل دفاع کردن است؟ آخرین عاملی که برای سنجیدن ارزشمندی استارتاپ باید بررسی شود این است که آیا رقبایی با سرمایه‌ی بیشتر می‌توانند پیشنهاد بهتری به بازار ارائه دهند یا خیر؟ و آیا استارتاپ می‌تواند به جایگاهی دست پیدا کند که توسط رقبا تهدید نشود؟ زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید، دیگر موفقیت استارتاپ‌ها را تضمین نمی‌کند. در حال حاضر اینکه یک برند محصولی را برای اولین بار به بازار عرضه می‌کند اهمیت چندانی ندارد. برندی که بتواند در بازار جا بیفتد همیشه برنده‌ی رقابت خواهد بود. فراموش نکنید که شرکت Yahoo به‌عنوان اولین موتور جستجو شروع به فعالیت کرد و MySpace نیز اولین پلت‌فرم شبکه‌های اجتماعی بود. اما امروزه هر دوی آن‌ها با برندهای بهتری جایگزین شده‌اند. امروزه موضوع قابل دفاع بودن یک ایده به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. شرکت فیسبوک نشان داد شبکه‌ای از کاربران می‌تواند در برابر بسیاری از رقبا پیروز شود. نتفلیکس و Soundcloud نیز ثابت کردند که داده حتی می‌تواند در برابر شناخت عمیق مشتری نیز پیروز شود. شرکت‌های تهیه کالای مصرفی مانند Moleskine نیز از مزیت محبوبیت برندشان بهره‌مند شده‌اند. ارزیابی و سنجیدن تواناهایی استارتاپ فرآیند دشواری است که اگر طی آن روی معیارهای مهم و ضروری تمرکز نشود امکان شکست خوردن آن وجود دارد. فکر کردن روی این پنج سوال به بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد دید بهتری از توانایی‌های استارتاپ داشته باشند. https://www.zoomit.ir/2018/3/13/269542/is-your-startup-worth-the-risk/ پیش از بررسی روند کاری انواع کارمندان باانگیزه و کوشا، یک داستان واقعی را باهم مرور می‌کنیم: آقای الف محل کار جدید خود را دوست داشت و برای شروع کار، به‌شدت باانگیزه بود. مدیرانش هم از مشارکت و پشتکار و حرفه‌ای بودن او خشنود بودند. او ساعت‌های طولانی کار می‌کرد تا مطمئن شود اعضای تیمش به‌خوبی مدیریت می‌شوند، کارها به‌موقع تحویل داده می‌شود و نتایج پروژه‌ها عالی است. طی دو ماه اول، او به‌تنهایی یک کنفرانس بزرگ بازاریابی را با تمام جزئیاتش سازمان‌دهی کرد. آن‌طور که همه می‌گفتند، این کنفرانس یک شاهکار خیره‌کننده بود. بااین‌حال چند هفته قبل از این رویداد، سطح استرس آقای الف به‌اندازه‌ای بالا بود که می‌توانست برخی از علائم فرسودگی را در خود مشاهده کند: او به لحاظ روحی و فیزیکی به‌شدت خسته بود، افسرده بود و از مشکلات خواب رنج می‌برد. رئیسش از او خواست که مدتی مرخصی بگیرد. او نه‌تنها موفق نشد در کنفرانسی که خودش همه‌ی تدارکات آن را فراهم کرده بود حضور یابد، بلکه به استراحت و بهبودی طولانی‌مدتی نیاز داشت تا دوباره به سطح بازدهی و کارایی پیشین خود برسد. علائم فرسودگی، نتیجه‌ی استرس درازمدت و کاهش انرژی او در طول زمان بود. آیا تعهد و مشارکت به معنای شکوفایی کارمندان است؟ مشارکت کارمندان، یکی از نگرانی‌های همیشگی بخش منابع انسانی شرکت‌ها است. مؤسسه‌ی گالوپ گزارش می‌دهد که ۷۰ درصد کارمندان نسبت به کارشان متعهد نیستند. این آمار تکان‌دهنده باعث شده است مدیران و محققان، در پی یافتن راه‌ حلی برای افزایش علاقه و مشارکت کارمندان باشند. برخی از نتایج مثبت تعهد و مشارکت کارمندان عبارت‌اند از بهره‌وری و کیفیت کار بالاتر، افزایش ایمنی و حفظ کارمندان. این نتایج باعث شده است محققانی نظیر آرنولد باکر، پروفسور روانشناسی سازمانی دانشگاه اراسموس روتردام و همکارانش، مشارکت و همکاری حرفه‌ای را با «رشد و شکوفایی کاری» مرتبط بدانند. همچنین امی ال رچلی، استاد روانشناسی آموزشی دانشگاه جورجیا و همکارانش معتقدند تعهد و مشارکت دانشجویان در دانشگاه، نشانه‌ای از «شکوفایی» آنان است. درحالی‌که مشارکت مزایای خودش را دارد، اغلب ما متوجه شده‌ایم که وقتی به‌شدت برای دستیابی به یک هدف تلاش می‌کنیم، مسئله‌ی ناخوشایند دیگری را نیز تجربه می‌کنیم: سطوح بالای استرس. اینجا است که برخلاف میل ما، اوضاع کمی پیچیده می‌شود. مطالعات اخیر مرکز هوش هیجانی دانشگاه ییل (با همکاری بنیاد Faas) نشان می‌دهد که تعامل و مشارکت، صرفاً تجربه‌ی سودمندی نیست. این تحقیق که میزان مشارکت و فرسودگی شغلی را در بیش از هزار کارمند بررسی کرده بود، نشان می‌داد برای برخی از افراد، تعامل و مشارکت کاری یک تجربه‌ی کاملاً سودمند و مفید است. از هر پنج نفر، دو نفر مشارکت بالا را با سطوح کمی از فرسودگی تجربه می‌کردند. آنچه این گروه از کارمندان گزارش کرده بودند شامل نتایج مثبت بالا (احساسات هیجانی مثبت و کسب مهارت‌های جدید) و نتایج منفی کم (دلسردی و جستجوی شغل جدید) بود. محققان این گروه را متعهدان کارا می‌نامند. از طرف دیگر، نتایج مطالعات نشان می‌داد که از هر پنج نفر، یک نفر زمان مشارکت بالا و فرسودگی شدید را تجربه می‌کند. محققان این گروه را متعهدان خسته می‌نامند. این گروه از کارمندان، نسبت به کاری که انجام می‌دهند مشتاق و پرشورند؛ اما احساسی که پشت سر می‌گذارند، ترکیبی از علاقه، استرس و ناامیدی است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که این گروه، از رفتارهای مطلوبی نظیر یادگیری مهارت‌های جدید بهره می‌برند و درعین‌حال تمایل بسیار زیادی به ترک شغل خود دارند؛ حتی بیشتر از کارمندانی که هیچ‌گونه تعهدی به شغلشان احساس نمی‌کنند. این نتایج بدان معنی است که شرکت‌ها، ممکن است در معرض از دست دادن برخی از کارمندان فوق‌العاده باانگیزه و سخت‌کوش خود باشند؛ آن‌هم نه به علت عدم مشارکت این افراد، بلکه به دلیل تجربه‌ی هم‌زمان فرسودگی و استرس بالای آنان. چگونه می‌توان بدون تجربه‌ی فرسودگی، تعامل و مشارکت بالا را حفظ کرد؟ درحالی‌که بخش منابع انسانی (HR) همه‌ی تلاش خود را روی یافتن راه‌های افزایش مشارکت و تعهد کارکنان متمرکز کرده است، ما باید به دنبال رویکرد جدیدی باشیم که تساعی کارمندان را افزایش دهد و هم‌زمان از فرسودگی آنان جلوگیری کند. به این منظور باید تفاوت میان «متعهدان کارا» و «متعهدان خسته» را بررسی کنیم. تحقیقات نشان می‌دهند که نیمی از متعهدان کارا، از منابع برتری نظیر حمایت سرپرست بخش، پاداش بابت فعالیت‌های مطلوب، استقلال نسبی عملکرد، حجم کار مناسب، بروکراسی پایین و همچنین مورد توجه قرار گرفتن، بهره می‌برند. در مقابل، کمتر از چهار درصد متعهدان خسته از چنین مزایایی برخوردارند. اکثریت این گروه (حدود ۶۴ درصد) با انتظارات افراطی از طرف کارفرمای خود مواجه هستند. بنابراین مدیران و سرپرستان به‌منظور افزایش تعداد کارمندان متعهد کارا، باید منابع و مزایای مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان بگذارند و کمک کنند که این افراد احساس خوبی نسبت به کارشان داشته باشند. به‌علاوه باید منابع استرس‌زای محیط کار را بیابند و پوشش دهند. بخش‌های منابع انسانی در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، می‌دانند که کارمندانشان از استرس رنج می‌برند و به همین منظور برنامه‌های خاصی برای بهبود سلامت و کاهش استرس پرسنل در نظر می‌گیرند (معمولاً رژیم غذایی سالم، تمرین‌های ورزشی، ذهن‌آگاهی). شکی نیست که استرس مزمن سلامت کارمندان را به خطر می‌اندازد؛ اما واقعیت این است که این قبیل برنامه‌ها راه کاملی برای رفع استرس‌های کاری نیستند. داده‌ها نشان می‌دهند که گرچه برنامه‌های سلامت تا حدودی مفید واقع می‌شوند؛ ولی فاکتور مؤثرتر و مهم‌تر، خود «کار» است. مدیران باید میان خواسته‌ها و انتظاراتی که از کارمندان دارند و منابع و مزایایی که در اختیار آنان می‌گذارند، تعادل برقرار کنند. هرچه سطح انتظاراتی که از کارمندان می‌رود بالاتر باشد، آن‌ها به حمایت، تأیید و فرصت‌های پیشرفت بیشتری نیاز دارند. اما کشش اهداف، با انگیزه‌ها سنجیده می‌شوند. ما اغلب اوقات فراموش می‌کنیم که چالش‌های بزرگ، مستلزم هزینه‌های بزرگ هستند. چالش‌های بزرگ حتی برای افراد باانگیزه نه‌تنها استرس و اضطراب آفرینند، بلکه به فرسودگی منجر می‌شوند. تحقیقات در مورد کشش اهداف نیز نتایج یکسانی ندارند. برای برخی از افراد، تعقیب اهداف بلندپروازانه منجر به عملکرد بهتر و کاراتری می‌شود؛ تا زمانی که اهداف متوسطی را دنبال می‌کنند. برای بیشتر افراد، اهداف با کشش به کاهش انگیزه، ریسک‌های احمقانه یا کنار کشیدن و تسلیم شدن منجر می‌شود. مدیران و رهبران منابع انسانی می‌توانند با متعادل کردن انتظاراتی که از کارمندان دارند به بهبود این روند کمک کنند. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که اهدافی واقع‌گرایانه و مطابق با مهارت‌ها و توانایی‌های کارمندانشان تعیین می‌کنند. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند منابع موجود در محیط کار را افزایش دهند. منابع محیط کار نه‌تنها امکانات و تسهیلات مادی و زمان، بلکه همدلی و درک شرایط کارکنان را نیز شامل می‌شود. رهبران و مدیران با اجتناب از ارسال ایمیل یا تماس‌های تلفنی پس از ساعات کاری، تنظیم برنامه‌های شرکت به‌طوری‌که برای بعدازظهرها و آخر هفته‌ها کاری باقی نماند، مشخص کردن یک زمان ثابت برای استراحت وقت ناهار، این پیام را ارسال می‌کنند که به تعادل زندگی کارمندانشان اهمیت می‌دهند. بی‌تردید مشارکت و تساعی کارمندان فاکتوری کلیدی برای پیشرفت کسب‌وکار است؛ اما رهبران و مدیران باید به یاد داشته باشند که تعامل هوشمند منجر به اشتیاق، انگیزه و بهره‌وری بدون فرسودگی می‌شود. افزایش انتظارات و وظایف کارمندان، باید با افزایش منابع مادی و غیرمادی همراه باشد؛ به‌ویژه پیش از آنکه مهلت‌های زمانی فشرده و دیگر عوامل استرس‌زا تأثیرات مخربی به‌جای بگذارند. لینک خبر :https://www.zoomit.ir/2018/2/5/268032/highly-engaged-employees-burnout-risk/ اگر به مدیریت یک کسب‌وکار مشغولید، اهمیت وب و تلفن همراه را به‌خوبی درک می‌کنید. همه‌ی مشتریان، چه آن‌ها که می‌خواهند غذای خود را آنلاین سفارش دهند و چه آن‌ها که به دنبال محتوا یا اطلاعات خاصی هستند، از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده می‌کنند. احتمالاً تا به امروز شما با دنیای پیچیده‌ی بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) آشنا شده‌اید. ولی مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد SEO و SEM بدانید چیست؟ اندرو شلتون، متخصص SEO/SEM و مؤسس آژانس بازاریابی Martec360، می‌گوید اگر می‌خواهید فروش خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید، باید به این ۶ قاعده توجه کنید: موبایل اولین و مهم‌ترین اولویت دنیای اینترنت است آیا هنوز برای اطمینان پیدا کردن از اهمیت موبایل در دنیای کسب‌وکار، به شواهد و مدارک نیاز دارید؟ ۹۶ درصد مردم از گوشی‌ هوشمند برای انجام کارهای روزمره‌ی خود استفاده می‌کنند. حدود ۷۰ درصد از صاحبان گوشی‌ هوشمند، پیش از خرید یک محصول، تحقیقات مورد نیازشان را با استفاده از گوشی انجام می‌دهند. نیمی از ترافیک وب‌سایت‌ها، از گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ می‌آید. به‌علاوه اخیرا گوگل روی شاخصی با عنوان Mobile-First تمرکز کرده است. به عبارتی گوگل در آینده‌ای نزدیک، ابتدا محتوای سازگار با موبایل را نمایش می‌دهد و نتایج را بر این اساس رتبه‌بندی می‌کند. روی بازاریابی موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری کنید محتوای پرداختی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، واقعاً ارزشمند است. شلتون می‌گوید پیش‌ازاین به مشتریانش تأکید می‌کرد که روی SEO تمرکز کنند؛ ولی حالا که مصرف‌کنندگان از گوشی‌ برای جستجوی نیازهایشان استفاده می‌کنند، این سلسله‌مراتب نیز تغییر کرده است. شلتون می‌گوید: بازاریابی ایمیلی مهم‌ترین ابزار بازگشت سرمایه محسوب می‌شود؛ چراکه به شما اجازه می‌دهد در خانه‌ی خود با مشتریانتان وارد گفتگو شوید. ولی در درجه‌ی بعد هیچ راهکاری، کارایی SEM را برای شما نخواهد داشت. او تخمین می‌زند که در سال ۲۰۱۶، هزینه‌های پرداخت‌شده برای SEM بیش از ۲۵ درصد افزایش‌ یافته‌اند. استراتژی معتبری برای تولید محتوا داشته باشید نکته‌ای که حتماً بارها شنیده‌اید و هنوز مصداق عینی آن را می‌توان دید، این است که به کیفیت محتوای تولیدی خود توجه کنید. اگر قصد دارید با استفاده از SEO به کسب‌وکار خود رونق بدهید، باید محتوایی باکیفیت و مفید برای وب‌سایت خود فراهم کنید. فرض کنید که می‌خواهید نیاز یا مشکل مشتریانتان را برطرف کنید. چه پاسخ‌هایی برای پرسش‌های مشتریان دارید؟ آیا مکانیزمی ارائه کرده‌اید که از آن طریق مشتریان بتوانند سؤالات خود را مطرح کنند؟ ایده‌هایی که برای پست‌های وبلاگ دارید، FAQ (پرسش‌های متداول مخاطبان) و لینک راهنمای خریداران، بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند باعث رجحان شما شوند. رسانه‌های اجتماعی ارزش سرمایه‌گذاری دارند رسانه‌های اجتماعی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر رشد برخی از کسب‌وکارها دارند و شما باید حتماً تجزیه‌وتحلیل هزینه-فایده آن‌ها را مد نظر قرار دهید. مثلاً اگر ۶ ساعت از زمان خود را صرف ارسال توییت‌هایی می‌کنید که برای شما ترافیک بیشتری نمی‌آورند، مسیر اشتباه را انتخاب کرده‌اید. شلتون توصیه می‌کند رسانه‌های اجتماعی را نه‌فقط به‌عنوان ابزاری برای فروش بیشتر، بلکه به‌عنوان ابزاری برای مشارکت و گفتگو با مردم در نظر بگیرید. درواقع اگر از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات افراطی استفاده کنید، شاهد نتیجه‌ای معکوس خواهید بود. در عوض بهتر است بررسی کنید که چگونه می‌توانید محتوایی بارزش‌تر و کاربردی‌تر ارائه کنید. شهرت و اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنید شرکت Shopper Approved (پلتفرمی که به مشتریانش کمک می‌کند رتبه‌بندی‌های آنلاین و نظرات و دیدگاه‌های مرتبط با محصولات را مشاهده کنند) می‌گوید ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان برای انتخاب بهترین کالایی که با خواسته‌های آنان مطابقت داشته باشد، دیدگاه‌ها و بررسی‌های آنلاین را مطالعه می‌کنند. همه‌ی این بررسی‌ها و نظرات، بخشی از تراز SEO هستند. آن‌ها می‌توانند باعث رشد شما شوند یا برعکس، شما را از دور خارج کنند. از برنامه‌هایی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند محصولتان بررسی‌های مثبت بیشتری به دست آورد. میزان پیشرفتتان را زیر نظر بگیرید تنها راهی که باعث می‌شود رشدی که کسب‌وکارتان از طریق SEO ،SEM یا شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد مشاهده کنید، این است که پیشرفت خود را بسنجید. شما باید نقطه‌ی شروعتان را در نظر بگیرید، یک سری معیار و شاخص برای ارزیابی خود تعیین کنید و به‌این‌ترتیب روی پیشرفتتان نظارت داشته باشید. برای مثال Google Analytics یا ابزارهای تجارت الکترونیک مشابه، تا حد زیادی تجزیه‌وتحلیل شما را تسهیل می‌کنند. اگر کار با داده‌ها را یاد بگیرید، به منافع و مزایای غیر قابل‌ انکار آن‌ها پی می‌برید. اگر حس می‌کنید به کمک نیاز دارید، یک شرکت مشاوره‌ را انتخاب کنید که مشتریان و اهداف شما را درک می‌کند. به یاد داشته باشید که جستجوی مؤثر، یک فرایند است که به زمان و تجربه نیاز دارد. شاید به‌محض شروع شاهد تغییرات فوق‌العاده‌ای نباشید؛ ولی به‌ مرور زمان نکات بیشتری یاد می‌گیرید و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنید. http://www.tahlildadeh.com/NewsDetails/6277.aspx اگر وب‌سایتی داشته باشید با یک میلیون کاربر که تا رتبه 120 الکسا محبوبیت یافته و زمانی سومین سایت پرترافیک کشور شده در چه شرایطی حاضرید از آن دست بکشید و تعطیلش کنید؟ خصوصا که نزدیک به 12 سال هم برای سرپا ماندن و نگهداری آن وقت و انرژی گذاشته باشید! بین نسبت خروج از یک رابطه و سرمایه‌ تزریق شده به آن ارتباط مستقیم و متقابل وجود دارد. هرچقدر برای تداوم یک فرایند، پایداری یک کسب و کار و یا تداوم یک رابطه سرمایه‌گذاری مالی و معنوی بیشتری انجام شود، خروج از آن سخت‌تر و دردناکتر است کما این که هزاران کسب و کار اینترنتی خنثا و رابطه بی‌سرانجام ادامه می‌یابد فقط و فقط به این دلیل که حجم سرمایه‌گذاری روی آن بسیار زیاد انجام شده روی آن نوعی دلبستگی ناخواسته ایجاد می‌کند که خروج از آن را سخت می‌کند. بزرگترین ویژگی یک کارآفرین جسارت خروج از یک فرایند بی‌سرانجام است، حتا اگر آورده و سرمایه بیش از خروجی آن باشد. محمدجواد شکوری مقدم کارآفرین موفق کشور و بینانگذار آپارت خیلی زودتر از مجموعه صباویژن شبکه اجتماعی کلوپ را ایجاد کرد. زمانی که هنوز خبری از اینستاگرام و فیسبوک نبود و اغلب کاربران ایرانی اورکات گوگل را به عنوان شبکه‌اجتماعی می‌شناختند و یاهو مسنجر را به عنوان محبوب‌ترین شبکه ارتباطی. در همان زمان کلوپ بین کاربران ایرانی محبوبتی خاصی پیدا کرد و به سرعت به پرطرفدارترین شبکه‌اجتماعی تبدیل شد اگر چه بسیاری از ما نمی‌دانستیم که شبکه اجتماعی چیست! حال بعد از 12 سال شکوری مقدم اعلام کرد که فعالیت کلوپ پائیز 1396 پایان خواهد یافت.. و در ادامه ضمن بیان اظهاراتی در وبلاگ شخصی خود، از کاربران کلوپ خواست در مدت تعیین شده محتوای خود را از این رسانه خارج کنند. این که چرا و به چه دلیل مجموعه بزرگی مثل صباویژن که بخش قابل توجهی از تخصص و رویکرد آنها رسانه‌های اجتماعی است تصمیم به تعطیلی کلوپ گرفتند موضوع این بحث نیست. موضوع اصلی پرداختن به ویژگی بارز یک کارآفرین یعنی داشتن جسارت پذیریش تغییر جهت است کما این که گوگل و یاهو هم سرویس‌های پرمخاطبی مثل اورکات و یاهو360 را کنار گذاشتند. قبلا به این نکته مهم اشاره کرده بودیم که هر کسب و کار اینترنتی باید دکمه Ctrl+Z داشته باشد. گاهی درک غلط از مفاهیم موفقیت و پشتکار منجر از دست دادن انعطاف‌پذیری و جسارت کافی برای تغییر مسیر را دارد. یقین دارم هر بنیانگذار دیگری کلوپ را ایجاد می‌کرد با تکیه بر مفاهیم سازمانی و شرکتی هرگز حاضر به برچیدن آن نمی‌شد و در بدترین حالت آن به به قیمتی پائین‌تر واگذار می‌کرد. فقط یک سازمان کارآفرین می‌تواند چنین تصمیم‌هایی بگیرد. برای پیشرفت در مسیر کارآفرینی اینترنتی بدون شک باید چیزی قربانی چیز دیگری شود. دقت کنید ببنید چه چیزی را قربانی چه چیز دیگری می‌کنید و در پایان چه چیزی برای شما باقی می‌ماند، آنچه مانده است چقدر با هدف اولیه فاصله دارد؟ این همان چیزی که دیگران بیرون از گود نشسته از درک و فهم آن عاجزند. کافیست نگاهی به آگهی‌های سایتهای مشابه کلوپ (از نظر رتبه و حجم مخاطب) بیندازید تا درک کنید مجموعه صباویژن دقیقا از چه چیزی صرف‌نظر کرد. تاثیر اینترنت اشیا بر مدلهای کسب و کار در بیشتر سازمان ها، اطلاعات از طریق مسیرهای شناخته شده ای هم چون گزارش های عملکرد، تجزیه و تحلیل صنایع مشابه، مشاهدات، اینترنت و شبکه های اجتماعی حاصل می شود. این اطلاعات در پایگاه های داده و گزارش های حاصل از تجزیه و تحلیل ذخیره می شود و زنجیره اطلاعات را شکل می دهد. در عصر حاضر این مسیر قابل پیش بینی از اطلاعات در حال تغییر است به گونه ای که دنیای اطراف ما به خودی خود به یک سیستم اطلاعاتی تبدیل شده است. اینترنت اشیا به عنوان یک فناوری، برای حس کردن یا تعامل با وضعیت داخلی یا محیط خارجی در نظر گرفته می شود و از طریق شبکه بی سیم و یا سیمی و نیز با به کارگیری پروتکل اینترنتی اشیا به یکدیگر لینک می شوند. این شبکه ها حجم زیادی از داده ها را به منظور تجزیه و تحلیل محیط مورد بررسی قرار می دهند. زمانی که اشیا هم قابلیت حس کردن و هم برقراری ارتباط را دارند به سرعت به ابزارهایی جهت درک پیچیدگی و پاسخگویی به محیط تبدیل می شوند. در این شرایط سیستم های اطلاعاتی به صورت چشمگیری رشد کرده اند و بسیاری از آنها بدون دخالت انسان قادر به فعالیت شده اند. به عنوان مثال فرایند تولید محصول را می توان توسط سنسورهایی مورد کنترل قرار داد و از این طریق باعث افزایش کارایی شد. در واقع زمانیکه محیط به صورت پیوسته تحت کنترل قرار می گیرد، اقدامات اصلاحی در زمان مناسب اجرا می شود و از تهدیدها و ریسک هایی که ممکن است کسب و کار را با مشکل مواجه کند، جلوگیری می شود. براساس گفته استیو برنتیک، نایب رییس و عضو گارتنر، مدیران ارشد اطلاعاتی باید درک کنند که مخرب ترین تاثیر و تهدیدات رقابتی و به طور مشابه بزرگترین مزیت رقابتی از دیجیتالی سازی یک محصول یا خدمت به وجود نخواهد آمد بلکه از خلق یک مدل کسب و کار و ارائه ارزش جدید پدیدار خواهد شد. گارتنر ادعا می کند که تا پایان سال 2017، بیش از 20 درصد از سازمان ها، دارای خدمات امنیتی دیجیتالی با استفاده از دستگاه ها و خدمات اینترنت اشیا خواهند بود. به طور مشخص اینترنت اشیا، تاثیر چشمگیری بر وضعیت اقتصادی از طریق تغییر دادن بسیاری از سازمان ها به مدل های کسب و کار دیجیتالی و تسهیل مدل های جدید کسب و کار دارد. به علاوه به بهبود کارایی و افزایش جریان های مالی سازمان کمک می کند. اگرچه پیاده کردن این نوآوری برای سازمان ها دارای مزیت های فراوانی است اما گاهی سازمان را با چالش هایی روبه رو می سازد. در حال حاضر فناوری اینترنت اشیا و مدل های کسب و کاری که از اینترنت اشیا بهره می گیرند از بلوغ کافی برخوردار نیستند. با وجود این سازمان ها باید از طریق برنامه ریزی و افزایش قابلیت ها و توانایی های خود در این زمینه نسبت به رقبای تجاری موجود در صنعت خود سریعتر اقدام کنند تا منجر به ایجاد مزیت رقابتی برای آنان گردد. اینترنت اشیا از طرق مختلفی باعث ایجاد قدرت در سازمان ها می شود. مثلاً یک شرکت بیمه ای را برای کاهش ریسک توانمند می سازد و ارزش جدیدی را از طریق سنسورهایی که عادت های رانندگی افراد را ثبت می نمایند برای بیمه گذاران خود فراهم می آورد. سازمان ها بایستی در مورد چگونگی بهره برداری از اینترنت اشیا به منظور تحول در کسب و کار خود آگاهی یابند.گروه گارتنر اخیراً یک نظر سنجی در بین مدیران بخش IT انجام داده است که نشان می دهد بخش تولید و خرده فروشی، دو بخشی هستند که به صورت خاص انتظارات بالایی از اینترنت اشیا دارند. بخش صنایع همگانی (نظیر آب، برق و تلفن) و بهداشت و درمان از جمله سایر بخش هایی هستند که در خط مقدم سرمایه گذاری در زمینه اینترنت اشیا قرار دارند. داده های اشیا باعث ایجاد یک مخزن گسترده از اطلاعات می شود که رویکردهای سنتی مدیریت اطلاعات و منابع در دسترس را تهدید می کند. اما فرایند پردازش و تحلیل این داده ها ارزش بیشتری را برای سازمان ها ایجاد می کند. تحت تاثیر اینترنت اشیا، داده های بیشتری از نحوه تعامل کاربران در محیط کسب و کار دریافت می شود. این امر تولید کنندگان را با چالش استفاده از اینترنت اشیا برای ارائه محصولات جدید به بازار و کسب مزیت رقابتی در مقابل استارت اپ های چابک و رقبای داده محور روبه رو می کند. البته باید توجه داشت که اینترنت اشیا نگرانی‌های خاص خود را نیز به ارمغان خواهد آورد. مهمترین نگرانی‌ها مربوط به امنیت و حریم شخصی است. چون اتصال میلیاردها دستگاه به اینترنت خرابکاری را برای هکرها ساده تر و نقض حریم شخصی کاربران آنها را تسهیل خواهد کرد. بررسی های موسسه تحقیقاتی فارستر نشان می‌دهد نزدیک به 50 درصد از کارشناسان عرصه فناوری نگران نقض امنیت و حریم شخصی افراد با همه گیر شدن اینترنت اشیا هستند. به علاقمندان این موضوع ، مطالعه موضوعات و مسائل مهم IOT و تاثیرات آن بر مدلهای کسب و کار و روند توسعه آنها توصیه می شود و بیان می شود که مفاهیم و اصول کسب و کاربر اساس این فناوری دچار تغییرات مهمی خواهد شد و بر این اساس مدلها و فرایندهای کسب و کار تغییرات معنی داری را خواهند داشت و روندهای آینده پژوهی نیز این موضوعات را تایید می نماید منبع : http://www.ibcg.ir/ لینک مقاله :http://lavancom.com/portal/magazine در این مقاله همچنین از برخی برنامه های کاربردی که برای پیاده سازی این سیستم نیاز داریم، سخن خواهیم گفت که شامل موارد زیر می شود: الگوریتم DBA( الگوریتمی که برا ی کنترل سرعت در حالت اپ استریم کاربرد دارد) GEM(روش انتقال داخلی) در ابتدا قصد داریم قسمت های مختلف جی پان را به شما توضیح دهیم همان طور که از شکل مشخص است یک شبکه جی پان میتواند به 5 قسمت تقسیم شود در قسمت اول: سوییچی قرار داده شده است که ترافیک را دریافت کرده و همزمان هم ترافیک های غیر ضروری را فیلتر می کند. در قسمت دوم:در این قسمت OLT را می بینیم که یکی از قسمت های مهم جی پان می باشد. در واقع می توانیم این قسمت را به عنوان مغز جی پان بنامیم. کارهای مهمی که این قسمت انجام می دهد، زمان بندی ترافیک، اختصاص پهنای بند و کنترل بافر می باشد. در قسمت سوم: شبکه توزیع کننده فیبری را می بینیم که در آن تعداد زیادی اسپیلتر قرار داده شده است. توجه داشته باشید از آنجایی که جی پان زیر مجموعه یکی از معماری های پان میباشد یک کابل فیبری به پورت جی پان یا همان OLT متصل می شود و تمامی کاربران به آن متصل میشوند. نام این قسمت ODN میباشد که دارای طبقه بندی های زیر می باشد: A, B, B+, C and C+ معمول ترین آنها B+ میباشد که اجازه میدهد سیگنال هارا تا 64 کاربر توزیع دهد و به مدت 20 کیلومتر ادامه میابد. قسمت چهارم: قسمت نهایی در جی پان میباشد قسمت پنجم: تجهیزات کاربران را نشان میدهد و اگر برای کاربران شهری باشد شامل دستگاه ستاپباکس و کامپیوتر و یا تلفن میشود تا پیش از این تصور اغلب ما این بود که تنها این انسان ها هستند که قرار است با ابزارهایی که در اختیار دارند توسط شبکه اینترنت به هم متصل باشند، و شخصا از قابلیت های آن بهره ببرند. اما بیش از یک دهه است که مفاهیم جدیدی شکل گرفته و در چند سالاخیر در قالب یک سری محصولات هوشمند به بازار راه پیدا کرده. اکنون در مورد ایده ای صحبت می کنیم که بر اساس آن هر شیء فیزیکی قادر خواهد بود با اتصال به اینترنت یا به کمک سایر ابزارهای ارتباطی، با سایر اشیا تعامل داشته باشد. اینترنت اشیا به این معنا است که بسیاری از وسایل روزمره مورد استفاده ما با اتصال به اینترنت، وظایف و اطلاعات خود را با هم و یا با انسان ها بهاشتراک بگذارند. مهمترین عامل اینترنت اشیا، یکپارچگی چندین تکنولوژی و راهکار ارتباطی است. تکنولوژیهای شناسایی و ردیابی، حسگرهای سیمیو بی سیم و شبکه های فعال، پروتکلهای افزایش ارتباط (قسمتی از نسل بعدی ارتباطات است) و هوشمندی اشیا مهمترین قسمتهای اینترنت اشیا هستند. در این بررسی دیدگاههای مختلف اینترنت اشیا بیان شده است لینک مقاله : www.civilica.com

مراسم ختم آیت الله مؤمن
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری میزان-2 دقيقه پيش

هشدار به ترامپ در مورد اصرار به رویکرد ضد ایرانی در عراق
Posted on Thursday January 01, 1970

اقتصاد نیوز-5 دقيقه پيش

دشمن کور خوانده است که بتواند با اقدامات مزدوران، به اتحاد مردم ایران لطمه بزند
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری میزان-12 دقيقه پيش

چرا آیت‌الله مومن در شورای نگهبان ابقا می‌شد
Posted on Thursday January 01, 1970

مشرق نیوز-12 دقيقه پيش

تشکر مادرو از حمایت‌های ایران
Posted on Thursday January 01, 1970

افکار نیوز-26 دقيقه پيش

لیست استقلال برای دیدار برابر ذوب‌آهن
Posted on Thursday January 01, 1970

افکار نیوز-3 دقيقه پيش

حفاری از گیتی‌پسند به دلیل نقض قانون شکایت کرد!
Posted on Thursday January 01, 1970

پارس فوتبال-6 دقيقه پيش

تمرینات اختصاصی‌ مدافع تیم ملی فوتبال ایران در ساختمان پک
Posted on Thursday January 01, 1970

پارس فوتبال-13 دقيقه پيش

طعنه سنگین و سوزاننده سروش رفیعی به مسئولان !
Posted on Thursday January 01, 1970

پارس فوتبال-17 دقيقه پيش

سوژه اصلی دیدار استقلال و ذوب آهن
Posted on Thursday January 01, 1970

ورزش 11-19 دقيقه پيش

دروازه‌بان پرسپولیس : هواداران من را سورپرایز کردند!
Posted on Thursday January 01, 1970

پارس فوتبال-20 دقيقه پيش

فیلم/برتری سن‌ژرمن با دبل ام باپه
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری فارس-21 دقيقه پيش

طعنه امید عالیشاه : ما با پنجره بسته هم فوتبال بازی کردیم!
Posted on Thursday January 01, 1970

پارس فوتبال-21 دقيقه پيش

پیروزی پرگل حریف پرسپولیس در ال‌کلاسیکوی قطر/دبل عفیف
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری فارس-23 دقيقه پيش

بلیت فروشی بازی‌ سایپا الکترونیکی شد
Posted on Thursday January 01, 1970

خبرگزاری فارس-29 دقيقه پيش

تصویر ثابت

پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین